Vásárlási szokások

Európában a magyar vásárlók a legkifinomultabb ízlésűek közé tartoznak, derül ki a világ egyik vezető nemzetközi ingatlan-tanácsadó cége, a Healey & Baker által nemrégiben közzétett jelentésből. A 12 ország 7000 vásárlója megkérdezésével készített páneurópai felmérés, amelynek címe „Ahol az emberek vásárolnak” az európaiak élelmiszer és ruházati cikkek vásárlási szokásait veszi górcső alá. Ebben az évben első alkalommal különösen Magyarországot kihangsúlyozva, a felmérés azt vizsgálja, hogy a vásárlók miként viszonyulnak a bevásárlóközpontokhoz.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A megkérdezettek Európában átlagosan évente 23-szor látogatnak el a bevásárlóközpontokba, – míg a magyarok jóval az átlag alatt, csak 15-ször teszik azt. A magyarok legtöbbször azért mennek bevásárlóközpontokba, hogy kirakatokat nézzenek, de emellett az élelmiszer és a különleges áruk vásárlása is gyakori.

Számos terület egyike, ahol Magyarország a jelentés szerint kitűnik a többi ország közül az, ahol a vásárlással járó teher a legegyenletesebben oszlik meg a nemek között: 27% férfi, 73% nő, ám ez az arány a tavalyi évben 31%-69% volt.

A magyarok továbbra is a lakóhelyükhöz közel lévő élelmiszerüzleteket és piacokat részesítik előnyben a mindennapi bevásárláshoz.

Más területeken, ahol Magyarország jelentősen a felmérés átlaga felett végzett olyan kérdésekre adott válaszokat, mint:

• „Inkább friss élelmiszert vásárolok, mint fagyasztottat” – 83%‘
• „Ha lehet, nem vásárolok genetikailag módosított terméket” – 72%
• „Az élelmiszerválaszték javult az elmúlt 3 év során” – 87%
• „A szupermarketeknek vasárnap is nyitva kellene lenniük” – 59%

A felmérés szerint a magyarokat kevésbé érdekli az internetes vásárlás, mint a többi európait. Ennek legfőbb oka, hogy a magyarok élvezik a mindennapi vásárlást és elégedettek az újonnan épülő bevásárlóközpontokkal és hipermarketekkel.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo