Vásárlási szokások

Európában a magyar vásárlók a legkifinomultabb ízlésűek közé tartoznak, derül ki a világ egyik vezető nemzetközi ingatlan-tanácsadó cége, a Healey & Baker által nemrégiben közzétett jelentésből. A 12 ország 7000 vásárlója megkérdezésével készített páneurópai felmérés, amelynek címe „Ahol az emberek vásárolnak” az európaiak élelmiszer és ruházati cikkek vásárlási szokásait veszi górcső alá. Ebben az évben első alkalommal különösen Magyarországot kihangsúlyozva, a felmérés azt vizsgálja, hogy a vásárlók miként viszonyulnak a bevásárlóközpontokhoz.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megkérdezettek Európában átlagosan évente 23-szor látogatnak el a bevásárlóközpontokba, – míg a magyarok jóval az átlag alatt, csak 15-ször teszik azt. A magyarok legtöbbször azért mennek bevásárlóközpontokba, hogy kirakatokat nézzenek, de emellett az élelmiszer és a különleges áruk vásárlása is gyakori.

Számos terület egyike, ahol Magyarország a jelentés szerint kitűnik a többi ország közül az, ahol a vásárlással járó teher a legegyenletesebben oszlik meg a nemek között: 27% férfi, 73% nő, ám ez az arány a tavalyi évben 31%-69% volt.

A magyarok továbbra is a lakóhelyükhöz közel lévő élelmiszerüzleteket és piacokat részesítik előnyben a mindennapi bevásárláshoz.

Más területeken, ahol Magyarország jelentősen a felmérés átlaga felett végzett olyan kérdésekre adott válaszokat, mint:

• „Inkább friss élelmiszert vásárolok, mint fagyasztottat” – 83%‘
• „Ha lehet, nem vásárolok genetikailag módosított terméket” – 72%
• „Az élelmiszerválaszték javult az elmúlt 3 év során” – 87%
• „A szupermarketeknek vasárnap is nyitva kellene lenniük” – 59%

A felmérés szerint a magyarokat kevésbé érdekli az internetes vásárlás, mint a többi európait. Ennek legfőbb oka, hogy a magyarok élvezik a mindennapi vásárlást és elégedettek az újonnan épülő bevásárlóközpontokkal és hipermarketekkel.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo