Vásárlási szokások

Európában a magyar vásárlók a legkifinomultabb ízlésűek közé tartoznak, derül ki a világ egyik vezető nemzetközi ingatlan-tanácsadó cége, a Healey & Baker által nemrégiben közzétett jelentésből. A 12 ország 7000 vásárlója megkérdezésével készített páneurópai felmérés, amelynek címe „Ahol az emberek vásárolnak” az európaiak élelmiszer és ruházati cikkek vásárlási szokásait veszi górcső alá. Ebben az évben első alkalommal különösen Magyarországot kihangsúlyozva, a felmérés azt vizsgálja, hogy a vásárlók miként viszonyulnak a bevásárlóközpontokhoz.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megkérdezettek Európában átlagosan évente 23-szor látogatnak el a bevásárlóközpontokba, – míg a magyarok jóval az átlag alatt, csak 15-ször teszik azt. A magyarok legtöbbször azért mennek bevásárlóközpontokba, hogy kirakatokat nézzenek, de emellett az élelmiszer és a különleges áruk vásárlása is gyakori.

Számos terület egyike, ahol Magyarország a jelentés szerint kitűnik a többi ország közül az, ahol a vásárlással járó teher a legegyenletesebben oszlik meg a nemek között: 27% férfi, 73% nő, ám ez az arány a tavalyi évben 31%-69% volt.

A magyarok továbbra is a lakóhelyükhöz közel lévő élelmiszerüzleteket és piacokat részesítik előnyben a mindennapi bevásárláshoz.

Más területeken, ahol Magyarország jelentősen a felmérés átlaga felett végzett olyan kérdésekre adott válaszokat, mint:

• „Inkább friss élelmiszert vásárolok, mint fagyasztottat” – 83%‘
• „Ha lehet, nem vásárolok genetikailag módosított terméket” – 72%
• „Az élelmiszerválaszték javult az elmúlt 3 év során” – 87%
• „A szupermarketeknek vasárnap is nyitva kellene lenniük” – 59%

A felmérés szerint a magyarokat kevésbé érdekli az internetes vásárlás, mint a többi európait. Ennek legfőbb oka, hogy a magyarok élvezik a mindennapi vásárlást és elégedettek az újonnan épülő bevásárlóközpontokkal és hipermarketekkel.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo