Van, amit még a koronavírus sem tudott megállítani

Miközben a használtautó-import volumene a koronavírus miatt bevezetett veszélyhelyzet miatt több mint 40 százalékkal visszaesett, a beáramló személygépkocsik közül a korábbinál is nagyobb arányban helyeznek öreg járműveket forgalomba. Az utolsó korlátozásmentes hónaphoz, februárhoz képest áprilisra 17-ről 22 százalékra emelkedett a 15 évnél idősebb importált autók aránya. Mindez 8 hónappal, 11 és fél évre növelte a behozott autók átlagéletkorát.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

(Fotó: depositphotos.com)

"Az itthon forgalomba kerülő importautók romló összetételének legalább három oka van – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Egyrészt azokon a piacokon, ahonnan ezek a járművek származnak, szintén válság van. Az eladók a jobb minőségű autók lecserélését inkább elhalasztják, így ezek ottani kínálata beszűkült. Másrészt a válság kirobbanásakor a forint jelentősen leértékelődött az euróval szemben, így ugyanakkora összegért a vásárlók csak olcsóbb, a korábbiaknál idősebb autókat tudtak megvásárolni. A harmadik ok pedig az, hogy a határzár miatt a magánimport visszaesett, az itthoni használtautó-kereskedésekben csökkentek a készletek, így eladhatóbbá váltak a rosszabb műszaki állapotban lévő járművek is.”

A határok fokozatos megnyitásával a használt autók piacán újra nagyobb szerep jut majd a magánimportnak, ám a továbbra is kedvezőtlen árfolyam és a beszűkült kínálat miatt a használtautó-import összetételében jelentős javulást nem várhatunk a következő hónapokban sem.

„Ez a környezetvédelmi szempontból is jelentős negatív hatásokkal járó állapot rövidtávon csakis a jelenlegi szabályozás módosításával, a kevésbé koros autók behozatalának ösztönzésével érhető el. Talán még az eddigieknél is időszerűbb egy olyan intézkedéscsomag bevezetése, amely elősegíti a jobb műszaki és környezetvédelmi jellemzőkkel rendelkező használt és új autók térnyerését” – teszi hozzá a JóAutók.hu vezérigazgatója.

A teljes hazai autópark átlagéletkora tavaly év végére 14,4 évre emelkedett. Mivel az újautó-eladások nagyobb mértékben estek vissza, mint a használtautó-import, ez az érték 2020-ban várhatóan még tovább fog romlani. A használtautó-behozatal mértéke az év első öt hónapjában 54 252 darab volt, 19 százalékkal maradva el az előző év hasonló időszakában regisztrált 67 082-es mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 45 315 volt, ami csaknem 26 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbi 60 973-as értéknél.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo