Utoljára Gyurcsány alatt volt ilyen jó

November után decemberben ismét emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A felmérés szerint az üzleti várakozások kissé, a fogyasztóiak erőteljesebben emelkedtek, s ez utóbbiak ezzel tízéves csúcspontjukra jutottak, megközelítették 2006. áprilisi szintjüket.

Kép: Pixabay

Decemberben az üzleti szférán belül a lényegében stagnáló szolgáltatási várakozások kivételével minden ágazat optimistább lett az előző hónaphoz képest. Az ipari bizalmi index emelkedése november után decemberben is folytatódott, de nyári csúcsát nem érte el. A javulásban a rendelésállomány – ezen belül az export - kedvező megítélése játszotta a fő szerepet, de kedvezőbb lett az elmúlt időszak termelésének megítélése is. A termelési kilátásokról és a készletekről alkotott vélemény viszont romlott. Az építőipari bizalmi index decemberben 15 havi csúcsára került. A magasépítő cégek kilátásai nem változtak, a mélyépítőké kedvezőbbé váltak, de az előbbiek így is sokkal optimistábbak.

Novemberhez képest az előző háromhavi termelés megítélése változatlan maradt, a rendelésállomány minősítése viszont javult. A kereskedelmi bizalmi index érezhetően emelkedett. Az eladási pozíció megítélése kis mértékben romlott, míg a készleteké és a rendelésállományé jelentősen javult. A szolgáltatói bizalmi index decemberben lényegében stagnált (hibahatáron belül csökkent) az előző hónaphoz képest.  Az előző időszak forgalmának és az üzletmenetnek a megítélése ugyan kissé javult, de a forgalmi kilátásoké határozottan romlott.

A foglalkoztatatási tervek, az építőipar kivételével minden ágazatban erősödtek, s csökkent a lakosság munkanélküliségtől való félelme. Az áremelési szándék minden ágazatban markánsabb lett, különösen a kereskedelemben és az építőiparban, de ez utóbbiak között is még kétharmados többségben vannak a változatlan árra számítók. A fogyasztók inflációs várakozása viszont kissé gyengült. Minden ágazatban és a lakosság körében is folytatódott a magyar gazdaság helyzetének egyre kedvezőbb megítélése.

A GKI fogyasztói bizalmi index decemberben novemberi emelkedésnél kevésbé, de tovább nőtt, s utoljára 2006 tavaszán volt ennél magasabban. A lakosság a saját pénzügyi helyzetének következő egy évét kedvezőbbnek, várható megtakarítási képességét viszont rosszabbnak látta, mint novemberben. Az emberek a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek következő egy évi vásárlási lehetőségét javulónak érzékelték.

Rózsaszínben látják a jövőt a magyar cégvezetők
A hazai vállalati döntéshozók jelentős része arra számít, hogy a nemzetközi gazdasági helyzet kiegyensúlyozott marad vagy javulni fog a következő 12 hónapban. A magyarországi kilátásokat illetően szintén pozitívan vélekedtek, hiszen a megkérdezettek fele stabilnak ítéli a magyar gazdaság helyzetét, minden harmadik válaszadó pedig javulásra számít.

Véleményvezér

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok 

Vannak még gondok a gyermekvédelem területén.
Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa

Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa 

Egy álom lett kézzelfogható igazság.
Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek

Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek 

Nem bízunk a pozitív pénzügyi jövőnkben.
Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút 

Köszörüljük ki a csorbát üzeni Magyar Péter azoknak, akik eddig azért bírálták, mert baloldali médiumoknál beszélt.
Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben

Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben 

90 forint felett egy zloty ára.
Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo