2024 jelentős fordulópont volt a globális turisztikai ágazatban, és az utazások száma is lényegében visszatért a járvány előtti szintre: 2024 első negyedévében több mint 285 millió turista utazott. Az Accor európai utazási trendekről szóló jelentése szerint az európaiak 53 százaléka tervezi, hogy a költségvetéséből többet fordít majd utazásra, több figyelemmel az olyan 2025-ben megjelenő prioritásokra, mint a wellness, a sport, a kultúra és a környezetvédelem.
Tavaly tovább nőtt a sport-, és eseményturizmus
A 2024-es nyár a párizsi olimpia lendületének köszönhetően nemzetközi látogatók hullámát vonzotta. A sportturizmus megerősítette központi szerepét az iparágban: az ibis 2025-re vonatkozó trendjelentése szerint értéke 2023-ban elérte az 564,7 milliárd dollárt. A tendencia csak növekedni fog – a sporteseményekhez kapcsolódó utazások várhatóan 12 százalékkal fognak növekedni.
A nagy eseményekhez kapcsolódó utazások (gig-tripping) forradalmasítják a kulturális turizmust. Egy-egy koncert válhat a kulturális kaland motorjává vagy hosszabb nyaralás elindítójává, összekapcsolva a zene iránti szenvedélyt a turizmussal.
Sydney-ben például Taylor Swift Eras turnéjának koncertjei az Accor Stadionban 335 000 rajongót vonzottak, ami rekord kihasználtságot eredményezett a város negyven Accor szállodájában. Az olyan művészek koncertjei, mint Beyonce, a Coldplay és az Oasis, közvetlen hatással vannak a foglalási számokra.
2025-ös trend: lassú utazás
Az utazók egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a fenntartható utazási lehetőségeknek. Az idősebbeknél 14 százalékkal klímatudatosabb fiatalabb generációk egyre inkább a környezettudatos közlekedési módokat választják.