Újabb autógyártó került nehéz helyzetbe a chiphiány miatt

Csökkentette éves termelési célját a Toyota Motor japán autógyártó, mivel a globális chiphiány mellett a koronavírus-járvány újabb fellobbanása lassította a termelést a vietnami és malajziai alkatrész-gyártó üzemekben.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Toyota pénteken kiadott közleményében jelezte, hogy várakozásai szerint kilencmillió járművet gyártanak a 2022. március 31-ével végződő pénzügyi évben, ami 300 ezerrel kevesebb a tervezettnél. A vállalat ezzel együtt sem változtatott a működési eredmény prognózisán, továbbra is 2500 milliárd jenre (22,7 milliárd dollár) számít.

A friss előrejelzés szerint a globális termelést szeptemberben 430 ezerrel csökkentik, ami 70 ezerrel több az augusztusban közölt 360 ezernél. Októberben pedig 330 ezerrel kevesebb járművet gyártanak a tervezettnél, Japánban 150 ezerrel, a külföldi gyárakban pedig 180 ezerrel kevesebbet.

Fotó: Reuters

A kilátások bizonytalanok novemberre és a következő hónapokra is, miközben a kereslet nagyon erős maradt. A Toyota reményei szerint azonban valamennyit le tudnak dolgozni a veszteségekből az év vége előtt.

Más nagy autógyártóktól eltérően, amelyek már jóval korábban kénytelenek voltak csökkenteni a termelést, a Toyotának sokáig sikerült biztosítani a zavartalan működést. A Toyota csak júliusban szembesült először termelési nehézségekkel, amikor Thaiföldön három gyárban is felfüggesztették a munkát a járvány miatt kialakult alkatrészhiány következményeként.

A legnagyobb japán autógyártónak hosszú hónapokig óriási előnyt jelentett, hogy nagy raktárkészlete volt az autógyártáshoz nélkülözhetetlen félvezetőkből. Ennek hátterében az áll, hogy a 2011-es fukusimai földrengés után kidolgoztak egy tervet az üzletmenet folytonosságának biztosítására. Ez azt jelenti, hogy a beszállítóknak két és hat hónap közötti készleteket kellett felhalmozniuk, függően attól, hogy a megrendeléstől mennyi idő telik el a kiszállításig.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo