Újabb autógyártó került nehéz helyzetbe a chiphiány miatt

Csökkentette éves termelési célját a Toyota Motor japán autógyártó, mivel a globális chiphiány mellett a koronavírus-járvány újabb fellobbanása lassította a termelést a vietnami és malajziai alkatrész-gyártó üzemekben.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Toyota pénteken kiadott közleményében jelezte, hogy várakozásai szerint kilencmillió járművet gyártanak a 2022. március 31-ével végződő pénzügyi évben, ami 300 ezerrel kevesebb a tervezettnél. A vállalat ezzel együtt sem változtatott a működési eredmény prognózisán, továbbra is 2500 milliárd jenre (22,7 milliárd dollár) számít.

A friss előrejelzés szerint a globális termelést szeptemberben 430 ezerrel csökkentik, ami 70 ezerrel több az augusztusban közölt 360 ezernél. Októberben pedig 330 ezerrel kevesebb járművet gyártanak a tervezettnél, Japánban 150 ezerrel, a külföldi gyárakban pedig 180 ezerrel kevesebbet.

Fotó: Reuters

A kilátások bizonytalanok novemberre és a következő hónapokra is, miközben a kereslet nagyon erős maradt. A Toyota reményei szerint azonban valamennyit le tudnak dolgozni a veszteségekből az év vége előtt.

Más nagy autógyártóktól eltérően, amelyek már jóval korábban kénytelenek voltak csökkenteni a termelést, a Toyotának sokáig sikerült biztosítani a zavartalan működést. A Toyota csak júliusban szembesült először termelési nehézségekkel, amikor Thaiföldön három gyárban is felfüggesztették a munkát a járvány miatt kialakult alkatrészhiány következményeként.

A legnagyobb japán autógyártónak hosszú hónapokig óriási előnyt jelentett, hogy nagy raktárkészlete volt az autógyártáshoz nélkülözhetetlen félvezetőkből. Ennek hátterében az áll, hogy a 2011-es fukusimai földrengés után kidolgoztak egy tervet az üzletmenet folytonosságának biztosítására. Ez azt jelenti, hogy a beszállítóknak két és hat hónap közötti készleteket kellett felhalmozniuk, függően attól, hogy a megrendeléstől mennyi idő telik el a kiszállításig.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo