Új magyar expanzió: borkóstoló Olaszországban

Először rendezett önálló magyar borbemutatót Olaszországban a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség (ITD Hungary). Az október 20-i milánói programon tizenhárom magyar pincészet (egri, tokaj-hegyaljai, szekszárdi, soproni és pannonhalmi borvidék) tartott borkóstolót több mint háromszáz olasz szakmai érdeklődőnek.

Az éttermek és enotékák képviselőiből, szakújságírókból és a gazdasági élet szereplőiből álló szakmai közönségnek a már az olasz piacon is ismert Tokaji Aszú és az eddig teljesen ismeretlen Leányka, Hárslevelű, Irsai Olivér, 6 puttonyos Tokaji Aszú aratták a legnagyobb sikert.

A milánói borbemutató célja a kifejezetten magyar eredetű borok - a tokaji aszú, az egri bikavér és a kadarka - népszerűsítése és új exportpiacok feltárása volt. Bár elsőre merész ötletnek tűnt magyar borbemutatót szervezni Európa egyik legnagyobb bortermelő országában, a rendezvény sikere önmagáért beszél.

„A titok az lehet, hogy olyan speciális magyar borokat mutattunk be, amelynek nincs olasz konkurenciája, mert a fajta ott nem ismert. Nem a hipermarketekbe szeretnénk eljutni, hanem a specialitások iránt érdeklődő, jóval szűkebb fogyasztói körrel szeretnénk megismertetni a magyar borkülönlegességeket." - összegezte a rendezvény tapasztalatait Spányik Péter milánói vezető külgazdasági szakdiplomata, a rendezvény főszervezője.

A különleges magyar fajták olaszországi bemutatkozásának ez volt az első állomása. Az ITD Hungary 2010-ben tervezi a roadshow folytatását Rómában és Triesztben.

Véleményvezér

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.
A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo