Úgy költekezünk külföldön, mintha nem lenne holnap

Valóban sokkal több pénzt hagytak külföldön a magyarok a második negyedévben, mint tavaly, de a covid előtti időkhöz képest még kevesebben utaztak. Utasbiztosítást viszont többen kötnek, mint bármikor korábban.

Valóban külföldön fogyasztottak-e többet a magyarok a hazai boltok, éttermek és szállodák helyett a második negyedévben? A Bank360.hu összegzése szerint ezt a kérdést is megválaszolják részben a KSH friss statisztikai adatai. Tavalyhoz képest nőtt a külföldi utak száma, a második negyedévben 3,5 millió egynapos és 2,16 millió több napos külföldi utazásra mentek el a magyarok, ami 2023-hoz képest 4, illetve 6,8 százalékos bővülés. A külföldi költésekben pedig ennek többszöröse volt a növekedés: az egynapos utakon 86,2 milliárd forintot hagytak ott a magyarok, ez 15 százalékkal több, mint 2023-ban. A többnapos utakon 336,1 milliárdot, ami csaknem 28 százalékos növekedés.

Az adatokból az is kiderül, a magyarok szeretnek külföldön vásárolni. Azok, akik egynapos utakra mentek vásárlási céllal, fejenként átlagosan 45,5 ezer forintot költöttek, több mint 20 százalékkal többet, mint tavaly, a többnapos vásárlós utakon fejenként 191 ezer forintot hagytak ott a magyarok, ami 33,3 százalékkal haladja meg a tavalyit.

A '90-es években Bécsbe járt bevásárolni a magyar
A '90-es években Bécsbe járt bevásárolni a magyar
Fotó: PID/Christian Fürthner

Az, hogy pontosan mit vásároltak, csak részlegesen derül ki az adatokból, de a környező országok alacsonyabb forgalmi adójának köszönhetően számos termék miatt megérheti külföldre menni. A többnapos vásárlásra utazók például több mint 4,2 milliárd forint értékű tartós és értékes fogyasztási cikket hoztak be az országba, 68 százalékkal többet, mint tavaly. Az egynapos utakon tartós fogyasztási cikkekre 11,8 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami elmaradt a tavalyitól, de egyéb árucikkekre 31,8 milliárdot, ami több mint 25 százalékos növekedés. Többnapos utaknál a legnagyobb tétel persze a szállás és vendéglátás, áprilistól június végéig 108,5 milliárd forintot költöttek erre a magyarok, 58 százalékkal többet, mint tavaly.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo