A francia kormánytag elmondta, hogy az Air France 2022-ig tervezett leépítési programja egyszerre függ a légi közlekedés újraindulásától és a vállalaton belüli átalakítási intézkedésektől. francia kormány - amely tulajdonos az Air France-KLM légitársaságban - április végén 7 milliárd eurós támogatást jelentett be a francia-holland csoportnak, amelyből 4 milliárd államilag garantált bankhitel, 3 milliárd pedig közvetlen kölcsön. Cserébe a rentabilitás és a környezetvédelmi hatások növelését kérte.
Nem a leépítési program kifizetésére van ez a 7 milliárd - hangsúlyozta az államtitkár. Franciaország támogatta az Air France-ot. A 7 milliárd arra van, hogy a vállalat továbbra is tudja a béreket utalni. Az állam kölcsönadott 7 milliárdot azért, hogy az Air France betartsa a környezetvédelmi vállalásait, amit meg is tett, és hogy újjá tudja építeni a gépparkját, átalakítva a belföldi járathálózatot- tette hozzá.
Jean-Baptiste Djebbari elmondta, hogy a kormány ígéretet kapott arra, hogy elsősorban az önkéntesen távozók munkahelyei szűnnek meg, és a lehető legkevesebb munkavállalót küld el a légitársaság. A vezetőség pénteken mutatja be a szakszervezeteknek, hogy a belföldi járatok jelentős részének megszűnését előíró átalakítási tervek milyen következményekkel járnak a munkahelyekre.
Az AFP francia hírügynökség értesülése szerint 6650 munkahely szűnik meg az Air France-nál azzal, hogy az önként távozók és a nyugdíjba vonulók helyeire nem vesznek fel új munkaerőt, de az elbocsátások sem kizártak a belföldi járatokon dolgozók körben. Az Air France regionális járatokat működtető Hop! leányvállalatánál, ahol jelenleg 2400 munkahely működik, több mint ezer fős leépítés várható. A francia kormány eközben szélsőségesnek nevezte az Airbus leépítési programját is.