Szoboszlai megjelenése a magyar focipiacot is fellendítette

Miután a Liverpool legyőzte a Tottenhamet, Szoboszlai Dominik, a magyar válogatott csapatkapitánya lett az első magyar futballista, aki csapatával megnyerte a Premier League-et (az angol labdarúgás legfelsőbb osztályának bajnoksága). Az elmúlt években látott magyar sikerekre a hazai foci szurkolói hálásan reagáltak.

A magyar játékosok nemzetközi szereplései nem az egyetlen magas érdeklődésre számot tartó szegmens. A válogatott mérkőzései nézőcsúcsok mellett zajlanak. E sikerek tovagyűrűző hatása, hogy a magyar első osztályú labdarúgó-bajnokságot is egyre többen nézik. A 2024-es Európa-bajnokság csúcspontján 2 millió tévénéző figyelte Csoboth Kevin gólját. Míg a magyar első osztályú labdarúgó-bajnokság helyszíni nézőszámait tekintve a 2023/2024-es idény után a 2024/2025-ös szezon lehet a legmagasabb nézőszámot produkáló évad az utóbbi negyedszázadban, 2000/2001 óta.

A szponzorok is jobban rámozdultak a magyar focira
A szponzorok is jobban rámozdultak a magyar focira
Fotó: McDonald’s
Mekkora siker a győzelem a Premier League-ben?

A Premier League, a világ negyedik legnagyobb bevétellel rendelkező sportligája, az amerikai focit, baseballt és kosárlabdát követően. Egyúttal a legjövedelmezőbb és legszélesebb nyilvánossággal rendelkező sportbajnokság Európában. Maga Szoboszlai Dominik 2023-as átigazolása is tükrözte ezt a magas presztízst. A klubváltásával toronymagasan vezeti a legnagyobb összegért csapatot váltó magyar focisták listáját. (Az Oeconomus oldalán itt írtunk róla, mi határozza meg egy labdarúgó értékét.)

A magyar labdarúgás és a nézők viszonya

A magyar közönség hálásan viszonozza a magyar labdarúgók sikereit. Ahogy korábban az Oeconomus elemzésében megjegyeztük, már 2023/24 őszén, mikor Szoboszlai megérkezett a Liverpoolba, az angol csapat mezeladásainak listáját a magyar válogatott csapatkapitánya vezette, amiben a magyar szurkolók költései kiemelt szerepet játszottak.

A válogatott mérkőzései rendre teltház mellett zajlanak. Így a 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokságra való felkészülés során csupán az angolok és a franciák Eb-selejtezőit látták többen átlagosan a stadionokban, mint a magyar válogatott hazai meccseit a Puskás Arénában. Ebben a stadion befogadóképessége is szerepet játszott, vagyis a 67 ezer fős korlát.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo