Az amerikai kereskedelmi minisztérium közölte, hogy az augusztusi forgalom 0,6 százalékkal nőtt júliussal összevetve, amikor 0,5 százalékos bővülést jegyeztek fel. A szakértők várakozásainak átlagában kisebb, 0,2 százalékos forgalomnövekedés szerepelt augusztusra.
Az autóeladás nélküli kiskereskedelmi forgalom 0,6 százalékkal nőtt a múlt hónapban a júliusi 0,7 százalékos emelkedés után. Az autóeladások és az üzemanyagok nélkül számított kiskereskedelmi forgalom 0,2 százalékkal nőtt augusztusban, miután júliusban havi szinten 0,7 százalékkal emelkedett.
Az autókat, az üzemanyagokat, az építőipari termékeket és a vendéglátást sem számítva 0,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom augusztusban, miután júliusban 0,7 százalékkal bővült havi szinten. Ez az úgynevezett kiskereskedelmi magforgalom felel meg leginkább a bruttó hazai termék (GDP) egyik legfontosabb összetevőjének, a fogyasztói kiadásoknak.
A legnagyobb mértékben, 5,2 százalékkal a benzinkutak eladásai nőttek, miután a benzinárak mintegy 10 százalékkal emelkedtek. Emellett a ruhaüzletek, az elektronikai cikkek és készülékek, az egészségügyi és testápolási termékek, az ételek és italok eladásai, az éttermek és bárok, a gépjármű- és alkatrészkereskedők, valamint építőanyagok és kerti felszerelések forgalma is bővült. Ezzel szemben egyebek mellett a sportszerek, hobbitermékek, hangszerek és könyvek forgalma, valamint a bútorüzletek eladásai csökkentek.
Éves alapon az amerikai kiskereskedelmi forgalom 2,5 százalékkal bővült a júliusi 2,6 százalékos növekedés után.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)