Száguldó gyáráruház Biatorbágyon

A Premier Outlets Center megérett a bővülésre - jelentették ki a gyáráruház üzemeltetői, s ennek megfelelően hamarosan megduplázódik a márkás termékeket 30-70 %-os árengedménnyel értékesítő biatorbágyi kereskedés alapterülete.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!


Látogatóból inkább, vevőből kevésbé van hiány
Lehet, hogy a törökbálinti konkurenciánál, a GL Outlets-nél tudják, hogy mi és mennyi a biatorbágyi vetélytársnál, a Premier Outlets Centernél, ám az tény, hogy az utóbbinak az üzemeltetői a cégek forgalmára vonatkozó adatokról hivatalból nem hajlandók egy szót sem szólni. Az üzleti érdek miatt ezt az egy információt titkolják tehát, de minden mást boldogan hoznak nyilvánosságra, például azt, hogy a látogatószám ugyan kisebb lett az elmúlt hat hónapban a vártnál, ám a vásárlási hajlandóság lényegesen nagyobb: Budapest és a főváros 100 kilométeres vonzáskörzetének lakosság a gyárak áruházára szavazott. Szebenyi Miklós, a biatorbágyi cég igazgatója a jelenleg 42 egységgel működő vállalkozásukról ki is fejtette, hogy a nemzetközi márkákat gyártó-forgalmazó bérlők számára beigazolódott, a karácsonyt követő hónapokban is bővült a forgalmuk, s tudomány eszközökkel kimutatták, az első időkben még "csak" a látogatók 49 százaléka, május végére már 65 százaléka tényleges vásárló volt az M1-es autópálya tőszomszédságában lévő a Premier Outlets Centerben. Sőt június első hetében meghaladta a 70 százalékot ez az adat, s Szebenyi Miklós azt is realitásnak gondolja, hogy mivel mind általánosabb az egy vásárló több helyen vásárol "állapot", a 100 százalékot is meghaladhatja az iménti arányszám.  Igaz, a nem túl távoli jövőben átlényegülhet ez a statisztika, hiszen két üzemben lényegében megduplázódik a biatorbágyi kereskedelmi létesítmény üzleteinek - azok együttes alapterületének - a száma. A beruházás ugyanis napokon belül folytatódik, s első nekifutásra 36 új üzlet épül fel, alkalmazkodva a bérlők igényeihez. Több, már a jelenlegi "gyáráruház" területén is üzlettel rendelkező cég igyekszik további eladótereket megszerezni, vagy úgy, hogy nagyobb boltba költözik, vagy úgy, hogy továbbiakat bérel. Megjelennek - derült ki az eddigi üzleti tárgyalásokból - olyan termékeket forgalmazó társaságok is, amelyek a ruházati cikkeket értékesítőknél kisebb helyen kívánják bemutatni portékáikat. Ezek a például kozmetikumokat értékesítő márkatulajdonosok az új beruházás boltjai közül válogathatnak, például a mindössze 75 négyzetméteres alapterületűek dukálnak nekik. Persze a mérethatár a kínálatban merően más, azaz akár 400 négyzetméteres bérleményekre is szert lehet tenni.

A Premier Outlets Center üzemeltetői az ugyancsak tavaly karácsony előtt megnyitott hasonmás funkciójú törökbálinti vállalkozással nem kívánják összehasonlítani a maguk forgalmát, mondván, a szemben lévő dombon található "vetélytárs" bérlői, illetve a biatorbágyi üzleteket kivevő cégek véletlenül sem azonosak. Viszont a Bécs szomszédságában lévő, dupla akkora outlet már jó "vetítési alap", tekintettel az azonos márkákra. A megállapítás: az árak 70 százalékban a Budapest melletti kereskedelmi létesítményben kedvezőbbek, 20 százalékban azonosak, s az áruk 10 százalékánál az ausztriaiak a "nyerők". Érdekesség, hogy a Premier Outlets Centerben a közelmúltban két márka - az OUI és a Gina B  - úgy nyitott egy-egy kereskedést, hogy másmilyen, "primer" magyarországi kereskedésük nincs. Ez azt jelenti, hogy nem a fél, egy évvel ezelőtti kollekciókkal jelennek meg a 30-70 százalékos árengedmények kíséretében, hanem a futó kollekciókkal.

A biatorbágyi "gyáráruház" üzemeltetői szerint a nyaralási időszak vélhetően sok külföldit is hozzájuk kalauzol. Az okok egyike, hogy Nyugat-Európában vasárnap általában nem lehet nyitva tartó outlet áruházakat találni. De immáron a fővárosi szállodák ma már kínálják vendégeiknek a lehetőséget, illetve a Premier, illetve egy taxis társaság azt ajánlja a külföldieknek, hogy 40 euró ellenében oda-vissza szállítja őket, úgy, hogy egy órányi vásárlási időt is kínálnak nékik. Ha két-három turista "összeáll", akkor már a 40 euró sem nagy összeg, ha a vásárláson nyert haszonhoz mérik.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo