Repülj és vonatozz! Százával épülnek az új kínai repterek

Kína azt tervezi, hogy mintegy duplájára növeli repülőtereinek számát 2035-re, és az USA-t megelőzve a világ legnagyobb légiközlekedési piacává válik.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az angol nyelvű China Daily újság úgy értesült a polgári légiközlekedési hatóságtól, hogy a jelenleg működő 234 repülőtér mellé 216 új légikikötőt építenek fel, a tervek szerint a Jangce folyó deltájának térségébe.

Kép: Pixabay

2035-re a légiközlekedés iránti kínai kereslet teszi ki a globális igények egynegyedét, amivel túlszárnyalja az amerikai piacot. Tavaly a kínai repülőtereken 552 millió utas fordult meg, és ez a szám 2020-ra eléri a 720 milliót. Az erős növekedés miatt a jelenlegi repülőterek már nem lesznek képesek kielégíteni az igényeket, így fel kell gyorsítani az új repülőterek építését. „A szolgáltatások sokat javultak, de a jelenlegi repülőterek színvonala messze nem megfelelő, ráadásul egyenlőtlenül vannak szétszórva az országban” – mondta a légiközlekedési hatóság fejlesztésekért és tervezésért felelős igazgatója.

Automaták jönnek a mozdonyvezetők helyett
Kína és Japán teljesen automatizálja nagy sebességű vonatait – csak egyetlen ember felügyeli majd a szerelvényekben az elektronika működését.
A kínai polgári légi közeledés fejlődését két fő motor hajtja. Egyrészt több nemzetközi járatra van szükség olyan viszonylatokban, amelyeket nem lehet nagysebességű vonatokkal kiváltani. Másfelől az ország délnyugati és északnyugati részén több kis- és közepes méretű reptérre van szükség.

A polgári légiközlekedési hatóság fontosnak tartja a szorosabb együttműködést a nagysebességű vasutak üzemeltetővel, hogy fejlesszék a „repülőgép plusz nagysebességű vonat” néven futó közlekedési rendszert, amely megkönnyíti és a meggyorsítja az átszállásokat, valamint hatékonyabb utazást tesz lehetővé.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo