Rászabadultak a csalók a Facebookra és a tűzifára

A tűzifa iránti rendkívül nagy kereslet miatt a csalók is aktívabbá váltak. A fokozott hatósági ellenőrzéseknek köszönhetően a hivatalos hirdetőfelületeken jelentősen szűkült a mozgásterük, ezért egyre többen próbálnak szerencsét a Facebook Market Place-n. A Nébih felhívja a lakosság figyelmét, hogy a közösségi médiában sok esetben fiktív profillal, a hirdető azonosítására alkalmas adatok nélkül, olykor irreálisan alacsony áron kínálják eladásra a tűzifát. A közzétett hirdetések csaknem 90 százaléka valamilyen szempontból aggályos. Kockázatossága miatt a „facebookos” tűzifavásárlás alapvetően nem, de legalábbis kellő körültekintéssel ajánlott!

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legnagyobb hazai hirdetési portálok üzemeltetői mára megértették és támogatják a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azon törekvését, hogy minél hatékonyabban szűrjék ki a jogszerűtlen hirdetéseket. Noha a hirdetési portálok megkövetelik a hirdető egyértelmű azonosítását, a közösségi felületeken sajnos még mindig szabályozatlan a hirdetés rendje, s ebből adódóan az ott közzétett hirdetések ellenőrzése, tisztítása is bonyolultabb feladat. Mindezzel sajnos a csalók is tisztában vannak.

Sok a csaló, csak óvatosan (Fotó: Depositphotos)
Sok a csaló, csak óvatosan (Fotó: Depositphotos)

A visszaélések kiszűrése érdekében a Nébih EUTR ellenőrei fokozottan vizsgálják a Facebookon megjelentő tűzifahirdetéseket. Elszomorító tapasztalat, hogy az eddig ellenőrzött mintegy hatezer hirdetés csaknem 90 százaléka jogsértőnek bizonyul, mivel nem tartalmazza a hirdető azonosítását biztosító EUTR technikai azonosítószámot, illetve bármilyen más azonosításra alkalmas adatot. Sok esetben az is gyanítható, hogy a hirdető nem valós személy vagy vállalkozás, hanem fiktív profillal hirdet, ami szintén erős jele a visszaélés veszélyének.

Tény, hogy a tűzifa iránti kereslet növekedése miatt annak ára is felszökött, ennek tudatában viszont különösen gyanút keltő, ha valaki irreálisan alacsony áron kínálja eladásra a tüzelőt. A hatóság azt javasolja, hogy bármilyen csalogatóan olcsó a fa, az ilyen hirdetőt inkább eleve kerüljék el! Ha pedig valaki mégis úgy dönt, hogy a Facebookról szerzi be a kályhába valót, ügyeljen arra, hogy kizárólag legálisan működő kereskedőtől vásároljon, akinek a Facebook-hirdetése is tartalmazza az EUTR számot, valamint a legtöbb esetben a saját honlap elérhetőségét is.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo