Rászabadultak a csalók a Facebookra és a tűzifára

A tűzifa iránti rendkívül nagy kereslet miatt a csalók is aktívabbá váltak. A fokozott hatósági ellenőrzéseknek köszönhetően a hivatalos hirdetőfelületeken jelentősen szűkült a mozgásterük, ezért egyre többen próbálnak szerencsét a Facebook Market Place-n. A Nébih felhívja a lakosság figyelmét, hogy a közösségi médiában sok esetben fiktív profillal, a hirdető azonosítására alkalmas adatok nélkül, olykor irreálisan alacsony áron kínálják eladásra a tűzifát. A közzétett hirdetések csaknem 90 százaléka valamilyen szempontból aggályos. Kockázatossága miatt a „facebookos” tűzifavásárlás alapvetően nem, de legalábbis kellő körültekintéssel ajánlott!

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legnagyobb hazai hirdetési portálok üzemeltetői mára megértették és támogatják a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azon törekvését, hogy minél hatékonyabban szűrjék ki a jogszerűtlen hirdetéseket. Noha a hirdetési portálok megkövetelik a hirdető egyértelmű azonosítását, a közösségi felületeken sajnos még mindig szabályozatlan a hirdetés rendje, s ebből adódóan az ott közzétett hirdetések ellenőrzése, tisztítása is bonyolultabb feladat. Mindezzel sajnos a csalók is tisztában vannak.

Sok a csaló, csak óvatosan (Fotó: Depositphotos)
Sok a csaló, csak óvatosan (Fotó: Depositphotos)

A visszaélések kiszűrése érdekében a Nébih EUTR ellenőrei fokozottan vizsgálják a Facebookon megjelentő tűzifahirdetéseket. Elszomorító tapasztalat, hogy az eddig ellenőrzött mintegy hatezer hirdetés csaknem 90 százaléka jogsértőnek bizonyul, mivel nem tartalmazza a hirdető azonosítását biztosító EUTR technikai azonosítószámot, illetve bármilyen más azonosításra alkalmas adatot. Sok esetben az is gyanítható, hogy a hirdető nem valós személy vagy vállalkozás, hanem fiktív profillal hirdet, ami szintén erős jele a visszaélés veszélyének.

Tény, hogy a tűzifa iránti kereslet növekedése miatt annak ára is felszökött, ennek tudatában viszont különösen gyanút keltő, ha valaki irreálisan alacsony áron kínálja eladásra a tüzelőt. A hatóság azt javasolja, hogy bármilyen csalogatóan olcsó a fa, az ilyen hirdetőt inkább eleve kerüljék el! Ha pedig valaki mégis úgy dönt, hogy a Facebookról szerzi be a kályhába valót, ügyeljen arra, hogy kizárólag legálisan működő kereskedőtől vásároljon, akinek a Facebook-hirdetése is tartalmazza az EUTR számot, valamint a legtöbb esetben a saját honlap elérhetőségét is.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo