Rákattantak a magyarok a SZÉP-kártyára

Rekordmértékű, 31 százalékos növekedést ért el az első félévben a K&H SZÉP-kártya felhasználás a tavalyi év azonos időszakához képest: az élelmiszervásárlás, az alszámlák közötti átjárhatóság és az elfogadóhelyek számának bővülése járult hozzá leginkább a juttatás intenzív használatához. A következő hónapokban is folytatódhat a növekedés, hiszen jellemzően júliusban és augusztusban a legnagyobb a SZÉP-kártya forgalom, a nyári szabadságoknak köszönhetően.

Izgalmas félévet tudhat maga mögött a SZÉP-kártya piac: a K&H SZÉP-kártya 2022 első hat hónapjának forgalma megközelíti a 15 milliárd forintot, ami 31 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Alszámlák szerinti bontásban a szálláshely forgalma 78 százalékkal, a szabadidő 19 százalékkal, a vendéglátás pedig 18 százalékkal növekedett 2021 első félévéhez hasonlítva.

Sok ment élelmiszerre (Fotó: K&H)

A február 1-től július 1-ig terjedő időszakban élelmiszervásárlára a költések 26 százalékát fordították, ami azt mutatja, hogy a kártyabirtokosok jelentős része élt ezzel a lehetőséggel.

„Az elfogadóhelyek számának folyamatos bővülése mellett az élelmiszervásárlás és az alszámlák közötti átjárhatóság is nagyban hozzájárult a K&H SZÉP kártya intenzív használatához. A két rendelkezés egymást erősítette, hiszen így az összes alszámláról lehetett élelmiszert vásárolni, ezért a kártyabirtokosok nagy része nem halmozott fel, hanem már a nyári időszak előtt elkezdte költeni a juttatásait.  Ennek köszönhetően a tavaly év végi egyenleghez képest összességében mintegy 12 százalékkal kevesebb pénz található a K&H SZÉP-kártyákon” – tájékoztatott Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője.
A folytatás is ígéretes

Bár az élelmiszervásárlási lehetőség július 1-jével megszűnt, az alszámlák közötti átjárhatóság december végéig megmarad. Emellett a nyári szabadságok hatása is évek óta igen jelentős: jellemzően júliusban és augusztusban költenek a legtöbbet a kártyabirtokosok. Ezen tényezők együttes hatása mellett a K&H SZÉP-kártya elfogadóhelyek számának folyamatos bővülése is tovább növelheti a forgalmat, ugyanis országos szinten már megközelíti a 38 ezret.

 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo