Idén az utazási irodák kiemelkedő forgalmat érhetnek el, a magyar utazók ugyanis szívesen választották úticélként a kedvelt mediterrán üdülőhelyeket a nyáron.
– Mi magunk is kicsit meglepődtünk a tavaly téli előfoglalási akcióink sikerén, hiszen részben ennek köszönhető, hogy idén júliusra 95 százalékos telítettséget értek el charterjárataink, s ez az arány jellemző volt egészen a szeptemberi szezonvégig – mondta Termes Nóra, az IBUSZ hálózati és marketingigazgatója. A hazai piacvezető IBUSZ hetente 20 chartergépet indított idén nyáron, járatonként átlagosan 180 fővel, emellett pedig további három, 70 fő utaztatását lehetővé tevő buszuk is járta a görögországi célállomásokat. Ez az ország vezeti most a turisztikai toplistát, részint annak is köszönhetően, hogy nemcsak három szárazföldi pihenőhelyre, de további hét szigetre is viszik a nyaralni vágyókat. Az ezüstérmes idén Törökország lett, annak is főként az all inclusive, sok programlehetőséggel tarkított kínálata, de újból sláger Spanyolország is a maga mediterrán szigetcsoportjaival és közkedvelt üdülőterületeivel.
Új trendként figyelhető meg, hogy immár a 20-30 éves korosztály is „rákapott" a szervezett utakra. Tudatosan gondolkodnak, fontos számukra a jó ár-érték arány, így kedvező számukra a minden extra költséget – vagyis nemcsak a repülőjegyet, hanem a szállást, transzfert, sőt, a feladott csomagok árát is tartalmazó – egyhetes utazási lehetőség, amelynek során ráadásul nincsenek kiszolgáltatva a hektikus menetrendnek, órákat késő járatoknak. Részben nekik is köszönhetően az IBUSZ utasainak átlagéletkora 39 évre csökkent az utóbbi években, miközben természetesen az IBUSZ büszke azokra az idősebb, nem ritkán 90 éven felüli törzsvendégeire is, akik minden esztendőben újra és újra velük utaznak.