Palackozott marketing a honi piacon

Saját termésű bormarketinggel kívánja piaci pozícióit erősíteni számos pincészet, nyílt napokkal, fesztiválokkal és portálokkal kedveskedve a közönségnek.

A hazai borászok stílusváltásának időszaka kezdődhetett el, mivel egyre több pincészet gondolja úgy, hogy nem mutogatni kell másra, hanem a vállalkozásoknak maguknak, illetve közös erővel kell fogyasztásra bírniuk a hazai lakosságot. A sort május első felében az Etyeki Kúria nyitotta meg, az elkészült 2005-ös fehérborokat bemutatva a "nyitott pinébe" érkezőknek. A vállalkozás két tulajdonosával, Ottrubay Ágnessel és Matolcsy Sárával természetesen nem csupán a saját cégrendezvényükön lehetett találkozni, hanem a most hétvégi sokkal általánosabb etyeki borászati bemutatón is: a főváros szomszédságában lévő település együttes erővel szervezte meg ünnepségét. Sőt, a Hubsburg Ottó és Habsburg György védnökségével megrendezett etyeki pincefesztiválra bebocsátást nyertek a piac újszerű szereplői is,  első alkalommal került sor a borászportálok bemutatkozására, de nem virtuálisan, hanem egy promóciós stand segítségével, a körpince területén. Három villányi, két egri és egy badacsonyörsi borászat vett részt a rendhagyó bemutatón, miközben a helyi, etyeki pincészetek sem lustálkodtak, hiszen két napon át nem pusztán csak itatták az érkező budapestieket, hanem szórakoztatták is: ismertebb művészek, közszereplők és még politikusok is bekapcsolódtak a bor népszerűsítésébe. Ehhez az  eseményhez a Pannon Bormíves Céh és a Vindependent is kapcsolódott.  Ide tartózik, hogy Etyek legnevesebb polgára, Demján Sándor, aki többszáz hektáron termeltet a térségben is  szőlőt, magáénak tudhat jelentős borászatokat a Balaton északi partján is, s ez utóbbi helyen nagy mértékben támaszkodik a Pannonhalmi Apátság több évszázados borászati tudományára.

A Hilltop Neszmély Zrt. - szinte párhuzamosan az etyeki rendezvénnyel - hozzákezdett saját hazai marketing programjához. A vállalkozás közhírré tette, hogy éppen 15 esztendeje lépett a piacra, s elindította saját internetes hírlevelét. A cég főborásza, Kamocsay Ákos pedig sürgősen tudatta: a legtöbb magyar palackozott bort az ő cégük exportáljuk Nagy-Britanniába. Borászatuk, amely 2004-ben elnyerte a "Magyarország Kiváló Pincészete" elismerést, jelenleg évente 7 millió palack bort termel, melyből több mint 6 milliót exportál.

Egy másik borvidéken, Egerben a múlt héten a külföldről megérkezett, haza hozott hírre ittak nyilvános áldomást: ismertették ugyanis, hogy Bordeaux-ban kitüntetéseket kaptak a magyar borok, az elnyert érmeket összesítve Magyarország a nemzetek rangsorának negyedik helyet szerezte meg. Nem mellékes franciaországi részeredmény, hogy az egri borászoknál csupán a bordeaux-i borvidéken élő "kollégák" szerepelt jobban.

Hamarosan színre és piacra lép Magyarországnak az a borvidéke is, ahol a legtöbb francia borász tevékenykedik. Tokaj május 26-28. között rendezi meg sorrendben ötödik fesztiválját, értelemszerűen a borvidék legjobb pincészetei kóstoltatják meg produktumaikat.


 

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo