Palackozott marketing a honi piacon

Saját termésű bormarketinggel kívánja piaci pozícióit erősíteni számos pincészet, nyílt napokkal, fesztiválokkal és portálokkal kedveskedve a közönségnek.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai borászok stílusváltásának időszaka kezdődhetett el, mivel egyre több pincészet gondolja úgy, hogy nem mutogatni kell másra, hanem a vállalkozásoknak maguknak, illetve közös erővel kell fogyasztásra bírniuk a hazai lakosságot. A sort május első felében az Etyeki Kúria nyitotta meg, az elkészült 2005-ös fehérborokat bemutatva a "nyitott pinébe" érkezőknek. A vállalkozás két tulajdonosával, Ottrubay Ágnessel és Matolcsy Sárával természetesen nem csupán a saját cégrendezvényükön lehetett találkozni, hanem a most hétvégi sokkal általánosabb etyeki borászati bemutatón is: a főváros szomszédságában lévő település együttes erővel szervezte meg ünnepségét. Sőt, a Hubsburg Ottó és Habsburg György védnökségével megrendezett etyeki pincefesztiválra bebocsátást nyertek a piac újszerű szereplői is,  első alkalommal került sor a borászportálok bemutatkozására, de nem virtuálisan, hanem egy promóciós stand segítségével, a körpince területén. Három villányi, két egri és egy badacsonyörsi borászat vett részt a rendhagyó bemutatón, miközben a helyi, etyeki pincészetek sem lustálkodtak, hiszen két napon át nem pusztán csak itatták az érkező budapestieket, hanem szórakoztatták is: ismertebb művészek, közszereplők és még politikusok is bekapcsolódtak a bor népszerűsítésébe. Ehhez az  eseményhez a Pannon Bormíves Céh és a Vindependent is kapcsolódott.  Ide tartózik, hogy Etyek legnevesebb polgára, Demján Sándor, aki többszáz hektáron termeltet a térségben is  szőlőt, magáénak tudhat jelentős borászatokat a Balaton északi partján is, s ez utóbbi helyen nagy mértékben támaszkodik a Pannonhalmi Apátság több évszázados borászati tudományára.

A Hilltop Neszmély Zrt. - szinte párhuzamosan az etyeki rendezvénnyel - hozzákezdett saját hazai marketing programjához. A vállalkozás közhírré tette, hogy éppen 15 esztendeje lépett a piacra, s elindította saját internetes hírlevelét. A cég főborásza, Kamocsay Ákos pedig sürgősen tudatta: a legtöbb magyar palackozott bort az ő cégük exportáljuk Nagy-Britanniába. Borászatuk, amely 2004-ben elnyerte a "Magyarország Kiváló Pincészete" elismerést, jelenleg évente 7 millió palack bort termel, melyből több mint 6 milliót exportál.

Egy másik borvidéken, Egerben a múlt héten a külföldről megérkezett, haza hozott hírre ittak nyilvános áldomást: ismertették ugyanis, hogy Bordeaux-ban kitüntetéseket kaptak a magyar borok, az elnyert érmeket összesítve Magyarország a nemzetek rangsorának negyedik helyet szerezte meg. Nem mellékes franciaországi részeredmény, hogy az egri borászoknál csupán a bordeaux-i borvidéken élő "kollégák" szerepelt jobban.

Hamarosan színre és piacra lép Magyarországnak az a borvidéke is, ahol a legtöbb francia borász tevékenykedik. Tokaj május 26-28. között rendezi meg sorrendben ötödik fesztiválját, értelemszerűen a borvidék legjobb pincészetei kóstoltatják meg produktumaikat.


 

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo