A KSH legfrissebb adatai szerint 2023 júliusában a fogyasztói árak 17,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Ezzel tíz hónap után először ment 20 százalék alá az infláció. A januárban kezdődött lassuló tendencia bizakodásra ad okot, de a cégek mindennapjait még mindig nagymértékben nehezíti a kétszámjegyű áremelkedés és az energiaköltségek.
Érdemes ezért minden lehetőséget számba venni, amivel mérsékelni lehet a működési költségeket és vonzóbbá lehet tenni az üzletet a vevők számára. Ilyen lehet például, a saját iroda vagy üzlethelyiség megosztása másik vállalkozással, amelyben a K&H bizalmi index kkv-k körében végzett kutatása szerint tízből négy vállalkozás lát fantáziát.
A cégvezető személyisége a legfontosabb
Ha megvan a nyitottság az üzlethelyiség megosztására, már csak a megfelelő partnercéget kell kiválasztani. Akárcsak a barátságban vagy a párkapcsolatban, ebben az esetben is a másik cég vezetőjének a személyisége a legmeghatározóbb szempont (58 százalék).
Emellett még fontos az is, hogy minőségi legyen a másik cég terméke vagy szolgáltatása (36 százalék) illetve, hogy minél szélesebb vásárlói kört lehessen vele elérni (28 százalék).
Nem mindegy, hol van az iroda
A kutatás arra is kitért, hogy mi történne fordított helyzetben, azaz mennyire nyitottak a vállalkozások arra, hogy ők társuljanak be egy másik céghez. Más vállalkozó irodájába vagy üzlethelyiségébe szintén tízből négy cég költözne be, elsősorban a költségek csökkentése valamint új ügyfelek szerzése miatt.