Olcsó nyaralás: szerényen indulnak pihenni a magyarok

A nyári hónapokban nyaralást tervező magyarok 42 százaléka fejenként 50 ezer forintnál kevesebbet tervez elkölteni a pihenés alkalmával, további 32 százalékuk pedig 50 és 100 ezer forint közötti büdzsével számol – derült ki egy friss kutatásból, melyet a Bank360 megbízásából készítettek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Okostelefonos kérdőíves felmérés keretén belül vizsgálta a magyar lakosság idei utazási terveit a Bank360 az OPINIO applikáció segítségével. A kutatásból már korábban közzétett adatok szerint a vizsgált társadalmi csoport 54 százaléka tervez nyaralni a nyári hónapokban. A válaszadók 37 százaléka belföldön fog pihenni, 9 százaléka külföldön, 8 százalék pedig külföldön és belföldön egyaránt. 

Az eredmények a 16 és 59 év közötti, okostelefonnal rendelkező magyarországi lakosságra reprezentatívak, nem, kor iskolai végzettség, településtípus és régió szerint. A kérdőívre 1491-en válaszoltak.

Kép: Pixabay

A válaszadók 74 százaléka nyilatkozott úgy, hogy egy főre vetítve 100 ezer forintnál kevesebbet fognak nyaralásra költeni. A férfiaknál valamivel alacsonyabb ez az arány (67%), a női válaszadóknál viszont magasabb (82%). „Amikor azt vizsgáltuk, hogy a válaszadók mekkora része fog viszonylag magas összeget, legalább 150 ezer forintot költeni idén nyaralásra, az eredményekben jól visszatükröződtek a magyar társadalom egyenlőtlenségei” – közölte Forrás Dávid, a Bank360 tartalomfejlesztési vezetője. Míg ugyanis az összes nyaralást tervező válaszadó csupán 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy fejenként legalább 150 ezer forint jut majd nyaralásra, addig ez az arány a budapestiek körében 24 százalék, a diplomások körében pedig 23 százalék volt. Ezzel szemben, a kelet-magyarországiak csupán 9 százaléka, a legfeljebb nyolc általános iskolai osztályt végzetteknek pedig csak az 5 százaléka fog fejenként 150 ezer forintot vagy annál többet költeni az utazásra – tette hozzá.

Külföldön még mindig többet költ a magyar 

A kutatás keretén belül azt is összehasonlították, hogy egy főre vetítve mennyi pénzt szánnak nyaralásra a belföldön és a külfödön – vagy külföldön is – pihenést tervezők. 

A csak belföldön nyaralók közül minden második úgy tervezi, hogy fejenként 50 ezer forint alatt tartja a költségeket, további 37 százalék pedig 50 és 100 ezer forint közötti költéssel számol. A külföldön nyaralást tervezők között jóval kevesebben vannak, akik fejenként 50 ezer forint alatti büdzsével terveznek (15%), de 50 és 100 ezer forint között is csupán 27 százalék tervez költeni. Ezzel párhuzamosan, a 150 ezer forint feletti fejenkénti elköltött összeggel kalkulálók aránya a belföldi nyaralók között 6 százalék, a külföldön nyaralást tervezők között viszont 35 százalék. 

Véleményvezér

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest 

Sokat akart a szarka.
Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány

Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány 

A főpolgármester jogosan kérdezi, hogy mi lesz a mini-Dubajra szánt 320 milliárd forintos állami támogatással.
Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen

Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen 

Az Orbán-kormány „leigázta” a szlovákiai magyar politikai vezetőket.
Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos 

A független országgyűlési képviselő Szalkszentmárton központjában találta a nem két forintból felhúzott létesítményt.
Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo