Tengerparton böngészett céges e-mailek? Csetelés a kollégákkal a vasárnapi családi ebéd mellett? Ismerős? Nos, egy friss felmérés tanulsága szerint hazánkban több százezer ember vallja magát mobilfüggőnek, különösen a 30-39 éves korosztályban, emellett tízből négy ember érez késztetést, hogy munkaidőn kívül is válaszoljon a beérkező levelekre. Miközben a digitalizáció számos előnyét élvezhetjük az üzleti- és a magánéletben egyaránt, a folyamatos online jelenlét és a munka-privát szféra egyensúlyának megborulása fokozott stresszhez, alvászavarokhoz és hosszabb távon kiégéshez is vezethet – ez pedig már a vállalatok számára is egyre komolyabb probléma. Hogyan kapcsolódhatunk ki és töltődhetünk fel tudatosan, és mit tehetnek a cégek a munkavállalók egészségének és teljesítőképességének megőrzése érdekében? A Stylers Group összeszedett néhány hasznos tippet.
Habár az üzleti világ és a termelékenység szempontjából kétségtelenül új dimenziót nyitott a mobileszközök és a gyakorlatilag korlátlanul rendelkezésre álló internetkapcsolat széleskörű elterjedése, mára minden eddiginél nehezebbé vált a munkahelyi feladatok, illetve a szabadidős tevékenységek közötti térbeli és időbeli határok felállítása. Egy felmérés tanulsága szerint ötből egy amerikai dolgozó számára nehézséget okoz, hogy esténként vagy a jól megérdemelt szabadságuk alatt ne foglalkozzanak munkahelyi kérdésekkel, a válaszadók 70 százalékának ráadásul saját, privát okoseszközein is megtalálhatók a különböző üzleti platformok (pl. Slack és egyéb chatprogramok), így a kikapcsolódásra szánt időben sem tudnak kiszakadni a céges információáramlásból. A jelenség persze globális, és a „jutalma" sem marad el: az Eurostat friss adatai szerint a magyarok is szép számmal szenvednek az ülőmunkából és a napi stresszből eredő szív- és érrendszeri betegségektől, emellett a hazai dolgozók közel 10 százaléka panaszkodik szorongásra vagy depresszióra.