Az Egyesült Államok szorosan Új-Zéland nyomában található, bár ott egyértelműen a teherautókat és a terepjárókat részesítik előnyben. Valójában a Ford F-1 sorozat 42 egymást követő éve a legkelendőbb jármű Amerikában.
Európában Lengyelországban a legtöbb egy főre jutó jármű, ugyanakkor az egyik legalacsonyabb az elektromos járművek (EV) aránya. Míg Norvégiában az elektromos autók az összes autó közel 16 százalékát teszik ki, Lengyelországban ez az arány 0,1 százalék. Az elektromos járművek a személygépkocsik átlagosan 0,8 százalékát teszik ki az Európai Unióban.
A terjeszkedő középosztály által vezérelve Vietnamban nőtt a leggyorsabban az egy főre jutó autók száma. 2015 és 2020 között a motorizációs ráta minden évben elképesztően 17 százalékkal nőtt. Ezen túlmenően Kínában 14 százalékos növekedés volt tapasztalható, míg Indiában az 1000 főre jutó járművek éves száma 10 százalékkal nőtt az időszak során.
Kínában található a világ elektromos autóinak több mint fele. Ez az akkumulátorgyártás fejlődéséhez köthető , miután az energiatárolókhoz szükséges ritkaföldfémek nagyjából 70 százalékát itt bányásszák. Kína több akkumulátorgyártási kapacitással rendelkezik, mint az összes többi ország együttvéve. 2023-ban az elektromos járművek tették ki az összes autóeladás 31 százalékát Kínában, amit kormányzati ösztönzők és az erős fogyasztói kereslet segített.