Az adózott nyereség ugyanakkor 18,5 milliárd dollárról 16 milliárd dollárra csökkent éves összevetésben, részvényenként 1,21 dollárra esett. Elemzők részvényenként 1,29 dollárra számítottak, ugyanakkor a bevétel nagyjából megfelelt az elemzői várakozásoknak (69,88 milliárd dollár).
Az Alphabet legfontosabb területe, az árbevétele 81 százalékát adó Google hirdetési bevételek 11,6 százalékkal 56,3 milliárd dollárra nőttek idén április-júniusban.
A hirdetési üzletág Google-keresésekkel összefüggő bevételei 13,5 százalékkal 40,7 milliárd dollárra nőttek. A Youtube platform bevétele a korábbinál lassabban, 4,8 százalékkal 7,3 milliárd dollárra nőtt, szemben a várt 7,5 milliárd dollárral.
Ruth Porat pénzügyi igazgató szerint az előző évi negyedév kivételesen erős volt, az első járványügyi korlátozások enyhítését követő fellendülés miatt. Ugyanakkor elismerte, hogy egyes hirdetők csökkentik kiadásaikat. A Google-szolgáltatások működési eredménye alig emelkedett, 22,34 milliárdról 22,77 milliárd dollárra. A jelenlegi negyedévben sem számol kedvező hatásokkal az igazgató.
A csoport bevételeinek 55 százaléka az Egyesült Államokon kívüli piacokról származik, ezért az árfolyamhatás jelentős. A harmadik negyedévben sokkal jelentősebb árfolyamhatással kell számolni Ruth Porat szerint. Az öt kontinenst érintő trösztellenes szabályok vizsgálata közben a Google a külső szolgáltatók által fejlesztett alkalmazások értékesítését csökkenti. Közben a felhasználók kevesebbet költöttek alkalmazásokra a második negyedévben - tette hozzá Porat. További kedvezőtlen hatásnak nevezte az orosz-ukrán háború miatt felfüggesztett oroszországi Google-értékesítéseket, és a Youtube ingadozó bevételeit. (MTI)