Nem múlik a dízelundor - milyen autóra hajtanak a magyarok?

Októberben a hazánkban forgalomba helyezett új személygépkocsiknak csupán 22 százaléka működött gázolajjal. Eközben a kiegészítő vagy kizárólag elektromos motorral ellátott autók aránya már elérte a 27 százalékot is. Míg korábban a dízeltől elpártolók zöme a benzines hajtás irányába mozdult, az elmúlt két évben egyre inkább már a részben vagy teljesen elektromos hajtású járművek szívják el a keresletet mindkét belsőégésű motorfajtától.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

„A számok akkor is jelentős változásra utalnak, ha az elektromos hajtású autók közül kivesszük az úgynevezett mild hibrid járműveket, amelyek gyakorlatilag hagyományos meghajtásúak, hiszen haladáskor nem, csupán induláskor és dinamikus gyorsuláskor segít rá egy kis elektromos motor a belső égésű motorra – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.

A ’valódi’ hibrid és elektromos motorokkal hajtott autók idén már 11 százalékát teszik ki az újautó-értékesítésnek, szemben a tavalyi 6 százalékkal. Az év első tíz hónapjában eladott hibrid és plug-in hibrid járművek száma meghaladta a 8600-at, ami 34 százalékos növekedést jelent, az idén értékesített közel 2200 elektromos autó pedig 49 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor. Az elektromos hajtás előretörése a fogyasztók preferenciáinak változásán túl ma még jelentős részben az alkalmazott kormányzati ösztönzőknek is az eredménye.”

A dízelautók visszaszorulásának trendje immár hetedik éve tart. Ez idő alatt részarányuk a forgalomba helyezett új személyautók körében 46-ról 22 százalékra csökkent. A dízelmotorral szemben tapasztalható bizalomvesztés több okra vezethető vissza. Egyrészt az elmúlt évek során a tulajdonosok széles köre szerezhetett negatív tapasztalatot arról, hogy főként az idősebb, gyakran bizonytalan külföldi előélettel rendelkező dízelautóknak jóval magasabb lehet a javítási költsége.

Másrészt egyre több nyugati nagyvárosban vezetnek be komoly korlátozásokat a dízelüzemű személyautókkal szemben, ami növeli a bizonytalanságot a járművek jövőbeli használhatóságát illetően. Időközben eltűnt a dízel korábban tapasztalt árelőnye is a kutaknál. De nem lehet figyelmen kívül hagyni a környezettudatosságban tapasztalható szemléletváltozást, valamint az elektromos autók divattá válásának folyamatát sem.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo