Nem minden cég szereti a béren kívüli juttatást

Mennyire népszerű a lakhatási támogatás és a SZÉP-kártya?

A GKI Gazdaságkutató Zrt. februári felmérésében 5 fő feletti vállalatokat kérdezett meg, többek közt arról, hogy terveznek-e lakhatási támogatást, illetve SZÉP-kártyás támogatást adni a munkavállalóiknak. A kérdőívet 1408 cég töltötte ki, ebből 1390 adott választ a támogatásokra vonatkozó kérdésre.

Lakhatási támogatást a válaszadói kör 4,2 százaléka tervez adni. Létszám szerint súlyozva ez a szám 8 százalék, ami a nagy cégek jelentősebb támogatási kedvét tükrözi. A GKI szerint a foglalkoztatottak mindössze 2,1 százaléka élvezheti idén a lakhatási támogatást. Mindemellett érdemes megjegyezni, hogy a kitöltők közt alulreprezentáltak a legnagyobb vállalatok, akik nagyobb arányban biztosítanak különböző béren kívüli juttatásokat, így a nemzetgazdaságra vetítve ez az arány feltehetően magasabb.

2025-ben a különböző támogatási formákat nyújtani tervező vállalatok aránya méret szerint (%, forrás: GKI)
2025-ben a különböző támogatási formákat nyújtani tervező vállalatok aránya méret szerint (%, forrás: GKI)

A Széchenyi Pihenőkártya bár hasonlóan adózik, mint lakhatási támogatás, szélesebb körű felhasználhatósága és a tágabb potenciális kedvezményezetti kör miatt népszerűbb a munkáltatók körében. Ezzel együtt is válaszadóink mindössze 13,4 százaléka, de létszámmal súlyozva is csak 21,8 százaléka tervez idén ilyen jellegű bérkiegészítést nyújtani.

Felmérési eredményeink markáns méret szerinti eltéréseket mutatnak. Míg az 51 fő alatti vállalatok csupán 3,5-4,5 százalékban terveznek lakhatási támogatást adni, az 51-250 fő közti vállalatok körülbelül kétszer ekkora arányban teszik ezt, összesen 7,6 százalékban. Bár a legnagyobb vállalatok alacsony mintaelemszáma miatt a 250 fő feletti körre nehéz pontos számot mondani, a tendencia egyértelmű: minél nagyobb egy vállalat, annál nagyobb arányban biztosít lakhatási támogatást munkavállalóinak.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo