Nem minden cég szereti a béren kívüli juttatást

Mennyire népszerű a lakhatási támogatás és a SZÉP-kártya?

A GKI Gazdaságkutató Zrt. februári felmérésében 5 fő feletti vállalatokat kérdezett meg, többek közt arról, hogy terveznek-e lakhatási támogatást, illetve SZÉP-kártyás támogatást adni a munkavállalóiknak. A kérdőívet 1408 cég töltötte ki, ebből 1390 adott választ a támogatásokra vonatkozó kérdésre.

Lakhatási támogatást a válaszadói kör 4,2 százaléka tervez adni. Létszám szerint súlyozva ez a szám 8 százalék, ami a nagy cégek jelentősebb támogatási kedvét tükrözi. A GKI szerint a foglalkoztatottak mindössze 2,1 százaléka élvezheti idén a lakhatási támogatást. Mindemellett érdemes megjegyezni, hogy a kitöltők közt alulreprezentáltak a legnagyobb vállalatok, akik nagyobb arányban biztosítanak különböző béren kívüli juttatásokat, így a nemzetgazdaságra vetítve ez az arány feltehetően magasabb.

2025-ben a különböző támogatási formákat nyújtani tervező vállalatok aránya méret szerint (%, forrás: GKI)
2025-ben a különböző támogatási formákat nyújtani tervező vállalatok aránya méret szerint (%, forrás: GKI)

A Széchenyi Pihenőkártya bár hasonlóan adózik, mint lakhatási támogatás, szélesebb körű felhasználhatósága és a tágabb potenciális kedvezményezetti kör miatt népszerűbb a munkáltatók körében. Ezzel együtt is válaszadóink mindössze 13,4 százaléka, de létszámmal súlyozva is csak 21,8 százaléka tervez idén ilyen jellegű bérkiegészítést nyújtani.

Felmérési eredményeink markáns méret szerinti eltéréseket mutatnak. Míg az 51 fő alatti vállalatok csupán 3,5-4,5 százalékban terveznek lakhatási támogatást adni, az 51-250 fő közti vállalatok körülbelül kétszer ekkora arányban teszik ezt, összesen 7,6 százalékban. Bár a legnagyobb vállalatok alacsony mintaelemszáma miatt a 250 fő feletti körre nehéz pontos számot mondani, a tendencia egyértelmű: minél nagyobb egy vállalat, annál nagyobb arányban biztosít lakhatási támogatást munkavállalóinak.

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo