Nem minden cég szereti a béren kívüli juttatást

Mennyire népszerű a lakhatási támogatás és a SZÉP-kártya?

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GKI Gazdaságkutató Zrt. februári felmérésében 5 fő feletti vállalatokat kérdezett meg, többek közt arról, hogy terveznek-e lakhatási támogatást, illetve SZÉP-kártyás támogatást adni a munkavállalóiknak. A kérdőívet 1408 cég töltötte ki, ebből 1390 adott választ a támogatásokra vonatkozó kérdésre.

Lakhatási támogatást a válaszadói kör 4,2 százaléka tervez adni. Létszám szerint súlyozva ez a szám 8 százalék, ami a nagy cégek jelentősebb támogatási kedvét tükrözi. A GKI szerint a foglalkoztatottak mindössze 2,1 százaléka élvezheti idén a lakhatási támogatást. Mindemellett érdemes megjegyezni, hogy a kitöltők közt alulreprezentáltak a legnagyobb vállalatok, akik nagyobb arányban biztosítanak különböző béren kívüli juttatásokat, így a nemzetgazdaságra vetítve ez az arány feltehetően magasabb.

2025-ben a különböző támogatási formákat nyújtani tervező vállalatok aránya méret szerint (%, forrás: GKI)
2025-ben a különböző támogatási formákat nyújtani tervező vállalatok aránya méret szerint (%, forrás: GKI)

A Széchenyi Pihenőkártya bár hasonlóan adózik, mint lakhatási támogatás, szélesebb körű felhasználhatósága és a tágabb potenciális kedvezményezetti kör miatt népszerűbb a munkáltatók körében. Ezzel együtt is válaszadóink mindössze 13,4 százaléka, de létszámmal súlyozva is csak 21,8 százaléka tervez idén ilyen jellegű bérkiegészítést nyújtani.

Felmérési eredményeink markáns méret szerinti eltéréseket mutatnak. Míg az 51 fő alatti vállalatok csupán 3,5-4,5 százalékban terveznek lakhatási támogatást adni, az 51-250 fő közti vállalatok körülbelül kétszer ekkora arányban teszik ezt, összesen 7,6 százalékban. Bár a legnagyobb vállalatok alacsony mintaelemszáma miatt a 250 fő feletti körre nehéz pontos számot mondani, a tendencia egyértelmű: minél nagyobb egy vállalat, annál nagyobb arányban biztosít lakhatási támogatást munkavállalóinak.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo