Nem lett jobb kedvünk februárban

Az üzleti várakozások kissé rosszabbak, a fogyasztóiak viszont valamicskével jobbak lettek a januárinál a GKI-Erste konjunktúra-indexe alapján. Főleg a szolgáltató és építőipari várakozások romlottak.

Februárban nem változott a GKI-Erste konjunktúra-index (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke, s szintje továbbra is viszonylag optimista hangulatot tükröz. A GKI (www.gki.hu) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások kissé rosszabbak, a fogyasztóiak viszont valamivel jobbak lettek a januárinál.

Az üzleti szférán belül februárban az ipari és kereskedelmi várakozások minimálisan kedvezőbben, a szolgáltató és főleg építőipari várakozások viszont kedvezőtlenebbül alakultak, mint az előző hónapban. Az ipari bizalmi index kissé korrigált a januári esés után. Enyhén javult az elmúlt időszak termelésének, a készlet- és a rendelésállománynak a megítélése (ez utóbbin belül az exportrendeléseké is). A termelési kilátások viszont ismét borúsabbak lettek. Az építőipari bizalmi index negyedik hónapja csökken, s februárban tizenöt-havi mélypontjára került. Az előző háromhavi termelés megítélése nem változott, a rendelésállományé némileg romlott. A kereskedelmi bizalmi index értéke a januári csökkenést követően kissé emelkedett, s ezzel továbbra is az elmúlt, immár több mint egy évre jellemző viszonylag keskeny sávban maradt. Az eladási pozíció megítélése kissé pesszimistább lett, a készleteké és a várható rendeléseké némileg reménytelibb. A szolgáltatói bizalmi index január után februárban is esett. Az általános üzletmenet megítélése ugyan javult, de az elmúlt és a következő időszak forgalmáé romlott.

A foglalkoztatási szándék az iparban kissé erősödött, az építőiparban viszont számottevően, a kereskedelemben és a szolgáltató szférában kissé gyengébb lett. Valamelyest enyhült a lakosság munkanélküliségtől való félelme. Az áremelési szándék az iparban nem változott, a kereskedelemben és a szolgáltató cégeknél csökkent. Az építőiparban ismét az árcsökkenésre számító cégek kerültek többségbe, de a válaszadók döntő többsége ebben az ágazatban is változatlan árakra számít. A fogyasztók inflációs várakozása tovább csökkent. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése a januári zuhanás után minden ágazatban markánsan javult, de a szolgáltató szektor kivételével még a romlásra számítók vannak minimális többségben. E kérdésben a lakosság véleménye csak kissé lett optimistább.

A GKI fogyasztói bizalmi index februárban háromhavi csökkenést követően enyhén emelkedett. A lakosság a saját pénzügyi helyzetének következő egy évét enyhén, míg a következő egy évben várható megtakarítási képességét lényegesen jobbnak ítélte, mint az előző hónapban. Az emberek a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek várható vásárlási lehetőségét stagnálónak érzékelték.

Kellemes meglepetés érhet minket az idén
Kellemes meglepetést szerezhet idén az európai gazdaság: alacsony az olajár, kicsi a kamat, javul a lakossági fogyasztás, a bankrendszer kezd hajlani a hitelezésre, az euró pedig sokat gyengült. Az európai részvénypiacok még nem árazták be teljesen a fordulatot.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo