2022 első felében is folyamatosan zajlottak az infrastrukturális és a magasabb utasélményt támogató fejlesztések a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, annak ellenére is, hogy a koronavírus-járvány negatív hatásai még mindig érzékelhetők a légiközlekedésben, és az utasforgalom legjobb esetben is csak a járvány előtti szint 75%-át érheti el az év végére.
Gördülékeny utazás
Júliusban megnyitotta kapuit a belvárosi Universal Airport Hub. A Kálvin téri üzletben a részt vevő légitársaságok utasai kioszk segítségével elvégezhetik az utasfelvételt és beszállókártyát nyomtathatnak, leadhatják megőrzésre csomagjaikat az utolsó budapesti városnézés előtt, ha pedig a Wizz Air, az Air France-KLM, a Norwegian vagy az Aegan légitársasággal utaznak, a feladni kívánt poggyászaikat is felcímkézhetik, ezzel meggyorsítva a későbbi repülőtéri poggyászfeladás folyamatát. A szolgáltatások és a résztvevő légitársaságok köre folyamatosan bővül; hamarosan poggyászfóliázásra és a csomagméret ellenőrzésre is lehetőség lesz az üzletben, hogy elkerülhető legyen a csúcsidőben megnövekedett repülőtéri várakozás.
A repülőtéri poggyászfeladást 2019 óta önkiszolgáló poggyászfeladó rendszer is segíti, ahol az utasok önállóan adhatják fel csomagjaikat a járataikra. Az eddigi 24 címkenyomtató automata 2022-ben két további, kültéri eszközzel egészült ki, így az említett, részt vevő légitársaságok utasainak már akár rögtön az érkezést követően, a terminálépület bejáratánál lehetőségük van a csomagok felcímkézésére, amelyeket aztán az indulási csarnokban csak fel kell helyezni a kijelölt poggyászszalagra. A helyszínen négy képernyőn közvetített oktatóvideó és a Budapest Airport terminál információs kollégái is segítik az utasokat.