Nagy a meglepetés, miután az elektromos járművek papírjai a mesterséges intelligencia megjelenéséig a legfelkapottabbak voltak. Most viszont az elektromos járművek részvényeinek többsége esett a lassuló kereslet miatt a főbb piacokon, például az Egyesült Államokban és Kínában. Ez komoly probléma az olyan induló vállalkozások számára, mint a Rivian és a Lucid, amelyek még nem is nyereségesek. A hagyományos, nagy autógyártók, mint például a Ford, a hibrid járművek gyártásának bővítését kívánják elérni, ami valószínűleg sok befektetőt arra késztet, hogy elkerülje a tisztán elektromos járművek részvényeit.
Két kiugró érték jelenik meg
A Nikola részvényei az elmúlt hetekben erősödtek, mivel a cég pozitív lendületről számolt be hidrogénüzemanyagcellás teherautó-üzletágában. A vállalat Dél-Kaliforniában is megnyitotta első hidrogén-töltőállomását, és további öt állomás van készülőben.
A másik oldalon a Fisker Inc. óriási nehézségekkel küzdött, sőt 2024 márciusának végén kikerült a NYSE-ről. A Fisker Inc. a Fisker Automotive utódja, amely 2013-ban csődbe ment. A Fisker Automotive a Karma, egy luxus elektromos jármű gyártásáról volt ismert. A cég ismét bajban van. Több mint 40 000 ügyfél törölte a foglalást a cég „Ocean” elektromos SUV-járól, amelyet jelenleg ajtóhibák miatt vizsgálnak.
A Tesla ismét élen az eladásokban, újra a világ legkelendőbb elektromos járműgyártó vállalata, miután 2024 első negyedévében 87 000 darabbal előzte meg a kínai BYD-t.