Nekünk is hozhat pénzt az Eb és az olimpia

Nem csak a sportolóknak és a szponzoroknak, de a kisbefektetőknek is hozhatnak pénzt az olyan nagy sportesemények, mint a foci-Eb vagy az olimpia.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Befektetői szemmel is érdekesek lehetnek az olyan nagy sportesemények, mint az olimpia vagy mint az éppen tartó labdarúgó Európa-bajnokság, hiszen több olyan befektetési konstrukció is van, amely valamilyen módon a világversenyekhez kapcsolódó vállalatok részvényeire koncentrál.

„A sportszergyártók, illetve a nagy sporteseményeket szponzoráló vállalatok részvényeire is jelentős figyelem irányul a nagy világversenyek során, hiszen ezek az események egyenként is óriási összegeket mozgatnak meg, így a részvényeik is érdekes befektetési lehetőséget kínálnak” – mondta Csekő Zoltán, a CIB Alapkezelő senior portfoliómenedzsere.

Kép: Wikipedia

Az Adidas, a Coca-Cola és a McDonald’s is szponzora a 2016-os labdarúgó-Eb-nek. Mindháromra igaz, hogy részben a jó részvénypiaci környezetnek, részben saját vállalati döntéseiknek köszönhetően kiemelkedő megtérülést értek el, különösen az utóbbi egy évben, amikor a befektetők szélesebb tömegeinek is fókuszába került a nagy sportesemény és az azt körülvevő cégek. 2015 júniusa óta meglódultak az árfolyamok, a McDonald’s részvények nominálisan 25 százalék körüli hozamot értek el, és kiemelkedően jól teljesített az Adidas (81 százalékos hozam), valamint a Coca-Cola is (13 százalékos hozam). Az Adidas ráadásul az Eb 24 részt vevő csapatából 9 esetében ruha- és felszerelésszponzor is, így még kiemelkedőbb figyelem esik rá.

Minden gólja 53 milliót ér: így szórja a pénzét Ronaldo
Ronaldo a földkerekség legjobban fizetett sportolója. A Real Madridnál éves fizetése több tízmillió dollárra rúg, a különféle márkákkal kötött reklámszerződéseiből is dől a pénz. Nem csoda, hogy méregdrága viaszfigurát készíttetett magáról, mely villája előszobájában áll.
Így teljesítettek az Eb-szponzorok részvényei az elmúlt egy évben (2015. 06. 29.–2016. 06. 29.)

Adidas: 81%-os hozam

McDonald’s: 25%-os hozam

Coca-Cola: 13%-os hozam

 

Véleményvezér

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo