Nekünk is hozhat pénzt az Eb és az olimpia

Nem csak a sportolóknak és a szponzoroknak, de a kisbefektetőknek is hozhatnak pénzt az olyan nagy sportesemények, mint a foci-Eb vagy az olimpia.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Befektetői szemmel is érdekesek lehetnek az olyan nagy sportesemények, mint az olimpia vagy mint az éppen tartó labdarúgó Európa-bajnokság, hiszen több olyan befektetési konstrukció is van, amely valamilyen módon a világversenyekhez kapcsolódó vállalatok részvényeire koncentrál.

„A sportszergyártók, illetve a nagy sporteseményeket szponzoráló vállalatok részvényeire is jelentős figyelem irányul a nagy világversenyek során, hiszen ezek az események egyenként is óriási összegeket mozgatnak meg, így a részvényeik is érdekes befektetési lehetőséget kínálnak” – mondta Csekő Zoltán, a CIB Alapkezelő senior portfoliómenedzsere.

Kép: Wikipedia

Az Adidas, a Coca-Cola és a McDonald’s is szponzora a 2016-os labdarúgó-Eb-nek. Mindháromra igaz, hogy részben a jó részvénypiaci környezetnek, részben saját vállalati döntéseiknek köszönhetően kiemelkedő megtérülést értek el, különösen az utóbbi egy évben, amikor a befektetők szélesebb tömegeinek is fókuszába került a nagy sportesemény és az azt körülvevő cégek. 2015 júniusa óta meglódultak az árfolyamok, a McDonald’s részvények nominálisan 25 százalék körüli hozamot értek el, és kiemelkedően jól teljesített az Adidas (81 százalékos hozam), valamint a Coca-Cola is (13 százalékos hozam). Az Adidas ráadásul az Eb 24 részt vevő csapatából 9 esetében ruha- és felszerelésszponzor is, így még kiemelkedőbb figyelem esik rá.

Minden gólja 53 milliót ér: így szórja a pénzét Ronaldo
Ronaldo a földkerekség legjobban fizetett sportolója. A Real Madridnál éves fizetése több tízmillió dollárra rúg, a különféle márkákkal kötött reklámszerződéseiből is dől a pénz. Nem csoda, hogy méregdrága viaszfigurát készíttetett magáról, mely villája előszobájában áll.
Így teljesítettek az Eb-szponzorok részvényei az elmúlt egy évben (2015. 06. 29.–2016. 06. 29.)

Adidas: 81%-os hozam

McDonald’s: 25%-os hozam

Coca-Cola: 13%-os hozam

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo