Befektetői szemmel is érdekesek lehetnek az olyan nagy sportesemények, mint az olimpia vagy mint az éppen tartó labdarúgó Európa-bajnokság, hiszen több olyan befektetési konstrukció is van, amely valamilyen módon a világversenyekhez kapcsolódó vállalatok részvényeire koncentrál.
„A sportszergyártók, illetve a nagy sporteseményeket szponzoráló vállalatok részvényeire is jelentős figyelem irányul a nagy világversenyek során, hiszen ezek az események egyenként is óriási összegeket mozgatnak meg, így a részvényeik is érdekes befektetési lehetőséget kínálnak” – mondta Csekő Zoltán, a CIB Alapkezelő senior portfoliómenedzsere.
Az Adidas, a Coca-Cola és a McDonald’s is szponzora a 2016-os labdarúgó-Eb-nek. Mindháromra igaz, hogy részben a jó részvénypiaci környezetnek, részben saját vállalati döntéseiknek köszönhetően kiemelkedő megtérülést értek el, különösen az utóbbi egy évben, amikor a befektetők szélesebb tömegeinek is fókuszába került a nagy sportesemény és az azt körülvevő cégek. 2015 júniusa óta meglódultak az árfolyamok, a McDonald’s részvények nominálisan 25 százalék körüli hozamot értek el, és kiemelkedően jól teljesített az Adidas (81 százalékos hozam), valamint a Coca-Cola is (13 százalékos hozam). Az Adidas ráadásul az Eb 24 részt vevő csapatából 9 esetében ruha- és felszerelésszponzor is, így még kiemelkedőbb figyelem esik rá.
Adidas: 81%-os hozam
McDonald’s: 25%-os hozam
Coca-Cola: 13%-os hozam