A gépjárműimportőrök azzal érvelnek, hogy a regisztrációs adó mértékét a gyártó figyelembe veszi a listaár képzésénél, ezen adónem eltörlése a legtöbb gyártónál az átadási ár növelését eredményezné és így a listaár változatlan maradna, tehát a vevő sem érzékelné az árcsökkenést, de az állam sem az adótömeg emelkedését.
A regisztrációs adó eltörlése kizárólag a használtautó importőröknek kedvezne, mert esetükben ez az egyetlen tételes adó, azaz ennek mértéke független a számlától és így csökkenti a hazai használt autóknak a külföldről behozottakkal szembeni, a mesterséges alulszámlázásból adódó versenyhátrányát - áll a közleményben.
Az MGE felhívja a figyelmet arra, hogy a regisztrációs adó eltörléséről szóló "kellően át nem gondolt" javaslat hatására már az elmúlt napokban is szinte megállt az új személygépkocsi és motorkerékpár eladás, hiszen az esetleges vevők kivárnak azt gondolva, hogy az adó eltörlése árcsökkenéshez vezethet.
Van más megoldás is
A gépjárműpiac élénkítésére az MGE álláspontja szerint az úgynevezett "autó-csere program" lenne alkalmas. Ez azt jelenti, hogy aki 10 évnél idősebb személygépkocsit a regisztrált bontók valamelyikének újrahasznosításra lead, az új jármű vásárlásakor a gyár és a költségvetés részéről azonos mértékű támogatást kapna, ami így tényleges árcsökkenést eredményezne.
Az akció csak azon gyárak termékére vonatkozna, melyek hajlandóak a költségvetéssel azonos támogatást adni és családonként egy, a környezetet kevésbé károsító gépkocsi vásárlását tenné lehetővé.
Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter január 21-én, az Autóipari Versenyképességi Munkacsoport ülése után beszélt arról, hogy megvizsgálják a regisztrációs adó eltörlésének lehetőségét, de ez mindenképpen csak úgy képzelhető el, hogy ha az adókiesést más forrásból kompenzálni lehet.