Négy könyvet vesz az átlagmagyar

A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesületének 2008-as könyvforgalmi adatai alapján a közoktatási tankönyvek és nyelvkönyvek piaca 4 százalékkal bővült. A Nemzeti Tankönyvkiadó továbbra is megőrizte vezető pozícióját.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi könyvforgalom 2008-ban 67,6 milliárd forintos volt, mely mindössze 1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az infláció miatt azonban a bővülés valójában stagnálást jelent. A tankönyvpiac a teljes könyvpiaci átlag felett, 4 százalékkal 17,2 milliárd forintra növekedett az elmúlt évben. A könyvpiacon ezzel a tankönyvek szegmense a legnagyobb, 25,5 százalékos tematikai ágazattá vált. A Nemzeti Tankönyvkiadó 33 százalékos piaci részesedésével továbbra is a legnagyobb szereplő ezen a területen. Az ismeretterjesztő könyvek piacán több, mint 6 százalékos visszaesés történt, de a szépirodalmi könyvek forgalma is csökkent. A szakkönyvek, tudományos művek, lexikonok, szótárak ágazatában folytatódott az évek óta tapasztalt piacvesztés. A legnagyobb, 30 százalékos növekedés a gyermek- és ifjúsági könyvek piacán történt 2008-ban.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo