Az IATA jelentése szerint az ágazat nyeresége 36 milliárd dollár lehet, kisebb a decemberben várt 36,6 milliárd dollárnál, de nagyobb a tavalyi 32,4 milliárd dollárnál. A kisebb nyereség okai között szerepelnek a kereskedelmi feszültségek, illetve a csökkenő fogyasztói bizalom.
Az erős foglalkoztatottság és a csökkenő infláció várhatóan 1,3 százalékkal növeli az ágazat bevételét tavalyhoz képest A légitársaságoknak azonban még várniuk kell, hogy elérjék a rekordszintű, ezer milliárd dolláros határt, az IATA 2,1 százalékkal, 979 milliárd dollárra csökkentette az iparági bevételekre vonatkozó friss előrejelzését.
Az iparág összköltsége tavalyhoz képest 1 százalékkal, 913 milliárd dollárra emelkedik, de kisebb lesz a korábbi 940 milliárd dolláros előrejelzéshez viszonyítva, mivel az alacsonyabb üzemanyagárak ellensúlyozzák a repülőgépek karbantartásával kapcsolatban emelkedő költségeket.
Az IATA előrejelzése szerint a teheráru-bevételek 4,7 százalékkal, 142 milliárd dollárra csökkennek idén, elsősorban a globális gazdasági növekedés lassulása és a kereskedelmet gátló protekcionista intézkedések, köztük a vámok miatt.
(MTI)