Nagyot szakít, aki időben lép, az új metrónál rakétaként szállhatnak el az ingatlanárak

Az általánosan tapasztalt áremelkedésen túl akár 30-50 százalékkal is emelkedhetnek néhány év alatt a most tervezett új metróvonalak mentén található ingatlanok árai – derül ki az Otthon Centrum legújabb felméréséből. Aki időben lép, nyertese lehet az elkövetkező évek infrastrukturális fejlesztéseinek.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Akár további 30-50 százalékkal is megemelheti egy új metrószakasz építése a vonzáskörzetében található ingatlanok értékét más városrészekhez viszonyítva – derül ki az Otthon Centrum friss elemzéséből. Az M4 metró építése során is hasonló folyamat ment végbe: a fővárosi téglalakások esetében 2014 óta bekövetkezett 200 százalékos drágulás az új metróvonal által érintett területek esetében helyenként két és félszeres áremelkedést jelentett.

Messze vagyunk az ideális állapottól a lakáspiacon
A legfrissebb KSH adatok szerint lendületesen növekszik a hazai lakáspiac, és 2018 utolsó negyedéve az elmúlt évtized legerősebb áremelkedését mutatja, azonban óvatosnak kell lennünk a következtetések levonásakor. Bár úgy tűnik, pörög a lakáspiac Magyarországon, még messze vagyunk az ideális helyzettől.
Már az átadást megelőzően is érezhető egy tervezett beruházás hatása: az adott területre irányuló növekvő érdeklődés következtében a tudatosabb eladók beárazzák a fejlesztések várható kedvező hatását. Néhányan azonban inkább kivárnak, szűkítve ezzel az aktuális kínálatot, amely szintén növeli az ingatlanok árát, valamint csökkenti az értékesítési időt.

„Egy hasznos infrastrukturális beruházás az ingatlanok többségére, típustól függetlenül kedvező hatással van. Az egyetlen kivétel, ha a megvalósuló fejlesztés hatására növekszik a zajártalom, például az ingatlan alatt robog el az új villamos, rontva ezzel az ott lakók életminőségét és csökkentve a felértékelődés mértékét” – mondja Soóki-Tóth Gábor az Otthon Centrum vezető elemzője. Hozzátette: egy fejlesztés számos más beruházást is a környékre vonzhat, amire kiváló példa az éppen épülő 1-es villamos utolsó szakasza, hiszen a villamos kelenföldi végállomásánál új bevásárló központ épül, amely tovább növeli az Etele tér vonzerejét.

Rakétaként szállnak el a lakásárak Kép:Freepik.com

Zugló nagyon jól jár

Nagy nyereség lesz a főváros számára az M1-es metró északi meghosszabbítása, amely Zugló számára biztosít majd kényelmesebb belvárosba jutást. Csepelen az új Duna híd épülése miatt jelentős ingatlanpiaci fellendülésre számítanak a szakértők, amely nem csupán az ingatlanok felértékelődésében fog megmutatkozni, hanem a beépítetlen területeket kihasználó, újonnan induló beruházásokban is tetten érhető lesz. A budai oldalon a III. kerületben a Bécsi út mentén dinamikusan bővülő lakóterületek elérhetőségét javítja majd a külső bécsi úti villamosvonal kiépítése, míg a Műegyetem rakparton, a Kopaszi gátig közlekedő fonódó II. villamos az itt megépült irodapark, campus és a BudaPart fejlesztési terület számára jelentős fejlesztés.

Úgy veszik a lakásokat, mintha nem lenne holnap
Komoly élénkülés látható a lakáspiacon: az első negyedévben országosan 58 százalékkal nőtt az egy eladó lakóingatlanra jutó érdeklődések száma. A legnagyobb keresletnövekedés Komárom-Esztergom, Jász-Nagykun-Szolnok és Nógrád megyében történt.
Nem mindenhol járnak jól

Akad azonban olyan fejlesztés is, amelynek elvitathatatlan pozitív hatásai mellett negatív oldala is megmutatkozik. Példa erre az M2-es metró és H8/H9-es Hév összekötése: ugyan a térségben lakók számára a fejlesztés rendkívül hasznos lenne, azonban az Örs vezér tér csomópont jellege csökkenne (az átszálló utasok számának visszaesése miatt), amely akár a kereskedelemi forgalmat is mérsékelheti. Hasonló folyamat menne végbe az M3 metró északi meghosszabbítása esetén: Káposztásmegyer ellátottsága javulna miközben Újpest-központ csomópont jellege jelentősen mérséklődne.

„A felsorolt fejlesztések pioritásként szerepelnek Budapesti Mobilitási Terv 2030-ban. Megvalósulásuk esetén hatásuk jelentős lesz: a lakásvásárlók mellett az ingatlanfejlesztők érdeklődése is várható ezek környezetében, így aki előre gondolkodik akár nyertese lehet ezen változásoknak” – zárja gondolatait Soóki-Tóth Gábor.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo