Nagyot szakít, aki időben lép, az új metrónál rakétaként szállhatnak el az ingatlanárak

Az általánosan tapasztalt áremelkedésen túl akár 30-50 százalékkal is emelkedhetnek néhány év alatt a most tervezett új metróvonalak mentén található ingatlanok árai – derül ki az Otthon Centrum legújabb felméréséből. Aki időben lép, nyertese lehet az elkövetkező évek infrastrukturális fejlesztéseinek.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Akár további 30-50 százalékkal is megemelheti egy új metrószakasz építése a vonzáskörzetében található ingatlanok értékét más városrészekhez viszonyítva – derül ki az Otthon Centrum friss elemzéséből. Az M4 metró építése során is hasonló folyamat ment végbe: a fővárosi téglalakások esetében 2014 óta bekövetkezett 200 százalékos drágulás az új metróvonal által érintett területek esetében helyenként két és félszeres áremelkedést jelentett.

Messze vagyunk az ideális állapottól a lakáspiacon
A legfrissebb KSH adatok szerint lendületesen növekszik a hazai lakáspiac, és 2018 utolsó negyedéve az elmúlt évtized legerősebb áremelkedését mutatja, azonban óvatosnak kell lennünk a következtetések levonásakor. Bár úgy tűnik, pörög a lakáspiac Magyarországon, még messze vagyunk az ideális helyzettől.
Már az átadást megelőzően is érezhető egy tervezett beruházás hatása: az adott területre irányuló növekvő érdeklődés következtében a tudatosabb eladók beárazzák a fejlesztések várható kedvező hatását. Néhányan azonban inkább kivárnak, szűkítve ezzel az aktuális kínálatot, amely szintén növeli az ingatlanok árát, valamint csökkenti az értékesítési időt.

„Egy hasznos infrastrukturális beruházás az ingatlanok többségére, típustól függetlenül kedvező hatással van. Az egyetlen kivétel, ha a megvalósuló fejlesztés hatására növekszik a zajártalom, például az ingatlan alatt robog el az új villamos, rontva ezzel az ott lakók életminőségét és csökkentve a felértékelődés mértékét” – mondja Soóki-Tóth Gábor az Otthon Centrum vezető elemzője. Hozzátette: egy fejlesztés számos más beruházást is a környékre vonzhat, amire kiváló példa az éppen épülő 1-es villamos utolsó szakasza, hiszen a villamos kelenföldi végállomásánál új bevásárló központ épül, amely tovább növeli az Etele tér vonzerejét.

Rakétaként szállnak el a lakásárak Kép:Freepik.com

Zugló nagyon jól jár

Nagy nyereség lesz a főváros számára az M1-es metró északi meghosszabbítása, amely Zugló számára biztosít majd kényelmesebb belvárosba jutást. Csepelen az új Duna híd épülése miatt jelentős ingatlanpiaci fellendülésre számítanak a szakértők, amely nem csupán az ingatlanok felértékelődésében fog megmutatkozni, hanem a beépítetlen területeket kihasználó, újonnan induló beruházásokban is tetten érhető lesz. A budai oldalon a III. kerületben a Bécsi út mentén dinamikusan bővülő lakóterületek elérhetőségét javítja majd a külső bécsi úti villamosvonal kiépítése, míg a Műegyetem rakparton, a Kopaszi gátig közlekedő fonódó II. villamos az itt megépült irodapark, campus és a BudaPart fejlesztési terület számára jelentős fejlesztés.

Úgy veszik a lakásokat, mintha nem lenne holnap
Komoly élénkülés látható a lakáspiacon: az első negyedévben országosan 58 százalékkal nőtt az egy eladó lakóingatlanra jutó érdeklődések száma. A legnagyobb keresletnövekedés Komárom-Esztergom, Jász-Nagykun-Szolnok és Nógrád megyében történt.
Nem mindenhol járnak jól

Akad azonban olyan fejlesztés is, amelynek elvitathatatlan pozitív hatásai mellett negatív oldala is megmutatkozik. Példa erre az M2-es metró és H8/H9-es Hév összekötése: ugyan a térségben lakók számára a fejlesztés rendkívül hasznos lenne, azonban az Örs vezér tér csomópont jellege csökkenne (az átszálló utasok számának visszaesése miatt), amely akár a kereskedelemi forgalmat is mérsékelheti. Hasonló folyamat menne végbe az M3 metró északi meghosszabbítása esetén: Káposztásmegyer ellátottsága javulna miközben Újpest-központ csomópont jellege jelentősen mérséklődne.

„A felsorolt fejlesztések pioritásként szerepelnek Budapesti Mobilitási Terv 2030-ban. Megvalósulásuk esetén hatásuk jelentős lesz: a lakásvásárlók mellett az ingatlanfejlesztők érdeklődése is várható ezek környezetében, így aki előre gondolkodik akár nyertese lehet ezen változásoknak” – zárja gondolatait Soóki-Tóth Gábor.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo