Nagy átverés, hogy a Németországból hozott használt autó biztos jó is

Az elmúlt évek során Németország a használt autók beszerzési helyének Mekkája lett. A német gépjárművek iránt a kelet-európai régióban a legnagyobb a kereslet, mivel a vevők többsége meg van győződve arról, hogy a nyugati autók rejtett hibáktól és sérülésektől mentesek. A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság szerint évente nagyjából kétmillió német használt autót helyeznek forgalomba külföldön. Mi több, egyes országokban a német importból származó használt autók aránya meghaladja az 50 százalékot.

A német használtautó-piacon létezik egy ellentmondás: egyes járművek még egyáltalán nem is futottak német utakon!

Németországban az eladásra szánt használtautók származási helye sok esetben egy másik ország

A legnépszerűbb németországi apróhirdetési oldalakon több millió használtautó szerepel, mivel az eladó gépjárművek kínálata itt a legszélesebb a kontinensen. Ezeknek a járműveknek azonban egy jelentős része más országból származik.

Nem minden az, aminek látszik (Fotó: Pixabay)
Nem minden az, aminek látszik (Fotó: Pixabay)

A carVertical járműtörténeti elemző cég adatai arra utalnak, hogy a Németországban értékesített autók 4,3 százaléka soha nem járt Berlin, München, vagy Hamburg útjain, de az ikonikus autópályákon sem száguldhattak, mivel más országokból importálták őket. A vezető országok listája, ahol már korábban regisztrálták a Németországba érkező használt autókat Olaszország (16,6 százalék), Franciaország (12,7 százalék), az USA (10,6 százalék), Belgium (9,1 százalék), illetve Románia (5,1 százalék).

A német hirdetéseket böngészők sok esetben azt kockáztatják, hogy egy Németországból származó autóval szemben egy másik országból importált autót választanak. Ha az eladó titkolja az autó pontos származási helyét, számítani lehet rá, hogy a gépjármű nincs a legjobb műszaki állapotban. A rejtett sérülések, a magas futásteljesítmény és a kifogásolható minőségű javítások miatt igen gyakori jelenség, hogy az eladók elhallgatják a jármű valós múltját, és egy másik országban próbálják eladni azt. Mivel az országok ritkán osztják meg egymás között az autótörténeti adatokat, szinte lehetetlen nyomon követni a határokon átnyúló tranzakciókkal kapcsolatos csalásokat.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo