Múlik a félelem a rezsiköltségektől

Februárban a DataHouse előzetes adatai szerint 64 900 személygépkocsi cserélt gazdát, ami ugyan 4 százalékkal alatta marad a januári 67 700-as mennyiségnek, ám ha a naptárhatással korrigálunk – február a legrövidebb hónap – ez az érték mintegy 70 ezres átlagos havi példányszámnak felel meg.

„Viszonylag kedvező környezetben indította az évet a hazai használtautó-piac: a téli szezon elmúltával oldódni látszik a rezsiköltségek által keltett bizonytalanság, a vásárlók ismét nagyobb számban mernek tartós cikkekre is költeni -– magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Az előző év első hónapjaihoz képest jelentősnek tűnhet ugyan az elmaradás, de az akkori, jóval 70 ezer feletti havi értékek egyedi piaci hatásoknak voltak köszönhetők. Ebben az időszakban az újautópiacon a félvezetőhiány miatt mélypontra került a kínálat, hosszú várólisták alakultak ki, emiatt pedig az itteni kereslet egy része is a használtautó-piacra vándorolt át.”

Az idei év kilátásai összességében pozitívak: az év végi mélypontról fokozatosan kapaszkodik vissza a használtimport, és a chiphiány problémájának kiküszöbölésével párhuzamosan fokozatos normalizálódás várható az újautó-piacon is. Ezek hatására bővül a hazai autópark, megteremtve a lehetőségét a belföldi használtautó-piac további erősödésének is.

Problémát jelent ugyanakkor a piacon forgó járművek korösszetétele: az idei adatok szerint a gazdát cserélő használt autók több mint 75 százaléka volt legalább 10 éves. Mindez összefügg azzal, hogy a teljes hazai autópark folyamatosan öregszik: az átlagéletkor a KSH adatai szerint tavaly 15,4 évre emelkedett, ami csaknem három évvel haladja meg a tíz évvel ezelőtt mért 12,5 éves értéket. Változást ebben a tendenciában csak az újautópiac további jelentősebb élénkülése hozhat. A jelenlegi helyzetben a használt autót kereső vásárlók számára növekszik annak a kockázata, hogy nem megfelelő minőségű autóra tesznek szert. Ezért a korábbiaknál nagyobb szerep jut az ellenőrzött használtautó-piactereknek, amelyek kínálatában csak a megfelelően dokumentált előélettel rendelkező járművek jelenhetnek meg.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo