Most jó lenni fideszes oligarchának, a kezükben arannyá válik az autópálya-matrica és a Digi ára

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2022. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 24,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Ehhez képest vannak cégek, amelyek még ezt a horroradatot is képesek túlszárnyalni áremeléseikkel.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A túlárazók közös jellemzője, hogy nem aljas multikról van szó, ellenkezőleg olyan magyar oligarchákról, akik nemrégiben jutottak hozzá páratlan áremelési lehetőségekhez. A multik kezében lévő mobilszolgáltatók épp most jelentették be, hogy inflációkövető díjemelést hajtanak végre. (9,39- 14,5 százalék). Ehhez képest a legvérlázítóbb az autópálya-matricák 40 százalékos drágítása, mert ez esetben még alternatív választási lehetőség sincs. Szakmai nevén egy ország természetes monopóliumát söpörte maga alá Mészáros Lőrinc. Ki más tehette volna?

Az osztrák autópálya hálózat hosszabb és építése drágább, mint a magyar (Fotó: MTI)
Az osztrák autópálya hálózat hosszabb és építése drágább, mint a magyar (Fotó: MTI)

A 10 napos autópálya-matrica ára 3820 forintról 5500 forintra emelkedett, ki tudja miért. Ezzel megtörtént a korábban elképzelhetetlen, többet kell itthon ugyanazért fizetnünk, mint Ausztriában, ahol 9,90 euróba kerül 2023-ban a 10 napos matrica. Ausztriában ma 1703 km autópálya és 477 km gyorsforgalmi út van, melyből 288 km autópálya kiépítettségű. Ehhez képest tavaly szeptember elsején 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetését vette át a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Azt ígérik, hogy az M1, M3, M7 felújításával kezdenek. És ekkor még nem is említettük a peremfeltételeket, hogy mekkora minőségi különbség van az osztrák és a magyar autópályák, valamint a polgárok életszínvonala között. Többszörös. Az autópályák nagy része például szomszédunknál az Alpokban mennek sokszoros szintkülönbségeket áthidalva, rengeteg alagúttal és viadukttal. Ez csak azért érdekes, mert jóval többe kerül kiépítésük és fenntartásuk, vagyis elképesztő, hogy mégis nálunk drágább az autópálya-matrica.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo