Most jó lenni fideszes oligarchának, a kezükben arannyá válik az autópálya-matrica és a Digi ára

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2022. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 24,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Ehhez képest vannak cégek, amelyek még ezt a horroradatot is képesek túlszárnyalni áremeléseikkel.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A túlárazók közös jellemzője, hogy nem aljas multikról van szó, ellenkezőleg olyan magyar oligarchákról, akik nemrégiben jutottak hozzá páratlan áremelési lehetőségekhez. A multik kezében lévő mobilszolgáltatók épp most jelentették be, hogy inflációkövető díjemelést hajtanak végre. (9,39- 14,5 százalék). Ehhez képest a legvérlázítóbb az autópálya-matricák 40 százalékos drágítása, mert ez esetben még alternatív választási lehetőség sincs. Szakmai nevén egy ország természetes monopóliumát söpörte maga alá Mészáros Lőrinc. Ki más tehette volna?

Az osztrák autópálya hálózat hosszabb és építése drágább, mint a magyar (Fotó: MTI)
Az osztrák autópálya hálózat hosszabb és építése drágább, mint a magyar (Fotó: MTI)

A 10 napos autópálya-matrica ára 3820 forintról 5500 forintra emelkedett, ki tudja miért. Ezzel megtörtént a korábban elképzelhetetlen, többet kell itthon ugyanazért fizetnünk, mint Ausztriában, ahol 9,90 euróba kerül 2023-ban a 10 napos matrica. Ausztriában ma 1703 km autópálya és 477 km gyorsforgalmi út van, melyből 288 km autópálya kiépítettségű. Ehhez képest tavaly szeptember elsején 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetését vette át a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Azt ígérik, hogy az M1, M3, M7 felújításával kezdenek. És ekkor még nem is említettük a peremfeltételeket, hogy mekkora minőségi különbség van az osztrák és a magyar autópályák, valamint a polgárok életszínvonala között. Többszörös. Az autópályák nagy része például szomszédunknál az Alpokban mennek sokszoros szintkülönbségeket áthidalva, rengeteg alagúttal és viadukttal. Ez csak azért érdekes, mert jóval többe kerül kiépítésük és fenntartásuk, vagyis elképesztő, hogy mégis nálunk drágább az autópálya-matrica.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo