Most jó lenni fideszes oligarchának, a kezükben arannyá válik az autópálya-matrica és a Digi ára

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2022. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 24,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Ehhez képest vannak cégek, amelyek még ezt a horroradatot is képesek túlszárnyalni áremeléseikkel.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A túlárazók közös jellemzője, hogy nem aljas multikról van szó, ellenkezőleg olyan magyar oligarchákról, akik nemrégiben jutottak hozzá páratlan áremelési lehetőségekhez. A multik kezében lévő mobilszolgáltatók épp most jelentették be, hogy inflációkövető díjemelést hajtanak végre. (9,39- 14,5 százalék). Ehhez képest a legvérlázítóbb az autópálya-matricák 40 százalékos drágítása, mert ez esetben még alternatív választási lehetőség sincs. Szakmai nevén egy ország természetes monopóliumát söpörte maga alá Mészáros Lőrinc. Ki más tehette volna?

Az osztrák autópálya hálózat hosszabb és építése drágább, mint a magyar (Fotó: MTI)
Az osztrák autópálya hálózat hosszabb és építése drágább, mint a magyar (Fotó: MTI)

A 10 napos autópálya-matrica ára 3820 forintról 5500 forintra emelkedett, ki tudja miért. Ezzel megtörtént a korábban elképzelhetetlen, többet kell itthon ugyanazért fizetnünk, mint Ausztriában, ahol 9,90 euróba kerül 2023-ban a 10 napos matrica. Ausztriában ma 1703 km autópálya és 477 km gyorsforgalmi út van, melyből 288 km autópálya kiépítettségű. Ehhez képest tavaly szeptember elsején 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetését vette át a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Azt ígérik, hogy az M1, M3, M7 felújításával kezdenek. És ekkor még nem is említettük a peremfeltételeket, hogy mekkora minőségi különbség van az osztrák és a magyar autópályák, valamint a polgárok életszínvonala között. Többszörös. Az autópályák nagy része például szomszédunknál az Alpokban mennek sokszoros szintkülönbségeket áthidalva, rengeteg alagúttal és viadukttal. Ez csak azért érdekes, mert jóval többe kerül kiépítésük és fenntartásuk, vagyis elképesztő, hogy mégis nálunk drágább az autópálya-matrica.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo