„Cybercrime Helpline” néven telefonos segélyvonalat indított az osztrák főváros azoknak, akik azt gyanítják, hogy internetes bűnözés áldozataivá váltak. A +43 1 4000-4006-os telefonszámon azok kaphatnak például ingyenes segítséget, akiket egy bank nevében kerestek meg ilyen-olyan ürüggyel, hogy megszerezzék az adataikat és pénzt csaljanak ki tőlük, esetleg nem azt hozta a futár, amit az online-shopban megrendeltek vagy akiket rendszeresen üzenetekkel, hívásokkal zaklat egykori partnerük.
Mivel a jelenség rendkívül széles körű és az adathalászattól az internetes zaklatásig terjed, a Cybercrime Helpline munkatársaitól elsősorban tanácsot kapnak az érintettek, hogy mit érdemes ilyenkor azonnal tenni – adathalászat gyanúja esetén például letiltani a bankkártyát – és hova lehet fordulni professzionális segítségért. Továbbirányíthatják őket például az Internetes Ombudsmani Hivatalhoz, a fogyasztóvédelemhez, az internetes rasszizmus ellen harcoló civil szervezetekhez vagy éppen Bécs Város női segélyvonalához, a Frauennotrufhoz.
A téma komplexitása miatt a segélyvonal munkatársai nem nyújtanak műszaki segítséget és (büntető)jogi következtetésekbe sem bocsátkoznak. A Cybercrime Helpline munkanapokon, 7.30-tól 17 óráig hívható.
„Az internetes csalás a digitalizáció egyik kikerülhetetlen árnyoldala. A Cybercrime Helpline-nal könnyen elérhető, gyors segítséget nyújtunk az internetes bűnözés esetleges áldozatainak. Akinek Bécsben segítségre van szüksége, meg is kapja – a digitális világban is” – mondta Ulli Sima digitalizációs városi tanácsnok a segélyvonal elindítása alkalmából.