Más fontos azoknak, akiknek már van hiteltapasztalatuk
A hitel havi törlesztőrészlete, teljes költsége, a kamatlába, a THM-je és az, hogy mennyire volt egyszerű a hitelfelvétel, jelentősebb tényezők azok számára, akik az elmúlt egy évben vettek fel hitelt valamelyik pénzintézettől. Azok viszont, akik a közelmúltban lettek hiteladósok, de nem bankon, hanem egyéb pénzügyi szolgáltatón keresztül jutottak kölcsönhöz, nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy a kamat fix vagy változó, valamint arra is, hogy milyen gyorsan kapják meg a pénzüket.
Tényleg innovatívok és hasznosak a nem banki pénzügyi szolgáltatók?
A nem banki pénzügyi szolgáltatók esetében az is érdekes lehet, mit gondolnak róluk az emberek. Nos, a felmérés szerint ötből több mint ketten úgy tartják, hogy a nem banki pénzügyi szolgáltatók hasznosak a hiteltörténet építésében. E téren sem a nemek, sem az életkor alapján nincs szignifikáns különbség.
Már más a helyzet annak megítélésében, hogy a nem banki pénzügyi szolgáltatók mennyire nyújtanak biztonságos alternatívát az illegálisan hitelezőkkel szemben. Azon belül, hogy összességében nagyjából minden harmadik megkérdezett szerint biztonságos alternatívának minősülnek, a fiatalabbak, azaz a 18-34 éves korosztály tagjai az átlagnál jobban hisznek a nem banki pénzügyi szolgáltatókban. Azt a véleményt azonban, hogy ezek a szervezetek fontos szerepet töltenek be a magyar gazdaságban és a társadalomban, a szintén egyharmados egyetértő összarányon belül már a 35-54 év közöttiek vallják jobban a magukénak, még ha árnyalatnyival is, mint a náluk fiatalabbak.