Mire van szükség a budapesti turizmus túléléséhez?

Modellváltás nélkül a budapesti turizmus nem fogja túlélni a koronavírus-járvány miatti válságot - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója legfrissebb podcastjában.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hozzátette: arra számítanak, hogy a következő hónapokban a fővárosba külföldi turista nem fog érkezni. Véleménye szerint minden vállalkozásnak arra kell felkészülni, hogy a "belföld az új külföld", azaz minél több belföldi turistát kell Budapestre csábítani. Az elmúlt hónapokban a belföldi turizmus erős volt vidéken, és jelenleg is az; a legtöbb szálláshely el van adva a hétvégékre, az emberek az utolsó pillanatban foglalnak, ami megnehezíti a tervezést.

A magyar turizmust újraindítani három szereplő együttműködésével lehet a vezérigazgató szerint: az állam a turisztikai ügynökségen keresztül, az önkormányzatok és a vállalkozások. Az MTÜ minden kampányával a belföldi turizmust népszerűsíti, ezzel tud segíteni. Ösztönözni kell az embereket arra, hogy menjenek éttermekbe, keressék fel a fürdőket, járják be az ország különböző szegleteit - mondta.

A kép illusztráció (Fotó: MTI)

Rámutatott: Budapest kitettsége a külföldi turizmusnak 93 százalékos, ilyenre nincs példa Nyugat-Európa fővárosaiban. Példaként említette Bécset, ahol 80 százalékos, Rómát, vagy Párizst, ahol 68, illetve 51. Meg kell érteni, hogy ez nem fenntartható modell. Bármikor megtörténhet újra, hogy nem jönnek a külföldi turisták - mondta.

A fővárosi önkormányzat segítsége nélkül ebből a válságból nem fogunk tudni kilábalni - fogalmazott Guller Zoltán.

Kitért arra, hogy a kormány az ágazat számára számos segítő programot indított, az egyik a nulla százalékos kamatozású hitelprogram, a Széchenyi Turisztikai Kártya program. Ez a turisztikai szektorban tevékenykedő mikro-, kis- és közepes vállalkozások számára elérhető, szabadfelhasználású hitel, amelyre eddig közel 3 milliárd forintnyi kérelmet fogadtak be - ismertette.

Október 22-től a taxisok és a kisbuszos személyszállító vállalkozások is igénybe tudják venni. A tucatnyi elemből álló ágazati intézkedéscsomagból kiemelte a Széchenyi Kártya Programot, ami 2011-óta a magyar turizmus motorja. A kormány célja az volt a kártyával, hogy a magyar turizmusba 200 milliárd forint jusson. "Ebben jól állunk" - mondta, közölve: az idén az első 9 hónapban 17 százalékkal nőtt a feltöltés összege, a költéseké pedig közel 30 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Beszámolt arról is, hogy a Tourinform irodák megújítására kiírt, 450 millió forint keretösszegű pályázaton 22 vidéki Tourinform iroda felújítását támogatták.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo