Mire van szükség a budapesti turizmus túléléséhez?

Modellváltás nélkül a budapesti turizmus nem fogja túlélni a koronavírus-járvány miatti válságot - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója legfrissebb podcastjában.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hozzátette: arra számítanak, hogy a következő hónapokban a fővárosba külföldi turista nem fog érkezni. Véleménye szerint minden vállalkozásnak arra kell felkészülni, hogy a "belföld az új külföld", azaz minél több belföldi turistát kell Budapestre csábítani. Az elmúlt hónapokban a belföldi turizmus erős volt vidéken, és jelenleg is az; a legtöbb szálláshely el van adva a hétvégékre, az emberek az utolsó pillanatban foglalnak, ami megnehezíti a tervezést.

A magyar turizmust újraindítani három szereplő együttműködésével lehet a vezérigazgató szerint: az állam a turisztikai ügynökségen keresztül, az önkormányzatok és a vállalkozások. Az MTÜ minden kampányával a belföldi turizmust népszerűsíti, ezzel tud segíteni. Ösztönözni kell az embereket arra, hogy menjenek éttermekbe, keressék fel a fürdőket, járják be az ország különböző szegleteit - mondta.

A kép illusztráció (Fotó: MTI)

Rámutatott: Budapest kitettsége a külföldi turizmusnak 93 százalékos, ilyenre nincs példa Nyugat-Európa fővárosaiban. Példaként említette Bécset, ahol 80 százalékos, Rómát, vagy Párizst, ahol 68, illetve 51. Meg kell érteni, hogy ez nem fenntartható modell. Bármikor megtörténhet újra, hogy nem jönnek a külföldi turisták - mondta.

A fővárosi önkormányzat segítsége nélkül ebből a válságból nem fogunk tudni kilábalni - fogalmazott Guller Zoltán.

Kitért arra, hogy a kormány az ágazat számára számos segítő programot indított, az egyik a nulla százalékos kamatozású hitelprogram, a Széchenyi Turisztikai Kártya program. Ez a turisztikai szektorban tevékenykedő mikro-, kis- és közepes vállalkozások számára elérhető, szabadfelhasználású hitel, amelyre eddig közel 3 milliárd forintnyi kérelmet fogadtak be - ismertette.

Október 22-től a taxisok és a kisbuszos személyszállító vállalkozások is igénybe tudják venni. A tucatnyi elemből álló ágazati intézkedéscsomagból kiemelte a Széchenyi Kártya Programot, ami 2011-óta a magyar turizmus motorja. A kormány célja az volt a kártyával, hogy a magyar turizmusba 200 milliárd forint jusson. "Ebben jól állunk" - mondta, közölve: az idén az első 9 hónapban 17 százalékkal nőtt a feltöltés összege, a költéseké pedig közel 30 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Beszámolt arról is, hogy a Tourinform irodák megújítására kiírt, 450 millió forint keretösszegű pályázaton 22 vidéki Tourinform iroda felújítását támogatták.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo