Mire van szükség a budapesti turizmus túléléséhez?

Modellváltás nélkül a budapesti turizmus nem fogja túlélni a koronavírus-járvány miatti válságot - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója legfrissebb podcastjában.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Hozzátette: arra számítanak, hogy a következő hónapokban a fővárosba külföldi turista nem fog érkezni. Véleménye szerint minden vállalkozásnak arra kell felkészülni, hogy a "belföld az új külföld", azaz minél több belföldi turistát kell Budapestre csábítani. Az elmúlt hónapokban a belföldi turizmus erős volt vidéken, és jelenleg is az; a legtöbb szálláshely el van adva a hétvégékre, az emberek az utolsó pillanatban foglalnak, ami megnehezíti a tervezést.

A magyar turizmust újraindítani három szereplő együttműködésével lehet a vezérigazgató szerint: az állam a turisztikai ügynökségen keresztül, az önkormányzatok és a vállalkozások. Az MTÜ minden kampányával a belföldi turizmust népszerűsíti, ezzel tud segíteni. Ösztönözni kell az embereket arra, hogy menjenek éttermekbe, keressék fel a fürdőket, járják be az ország különböző szegleteit - mondta.

A kép illusztráció (Fotó: MTI)

Rámutatott: Budapest kitettsége a külföldi turizmusnak 93 százalékos, ilyenre nincs példa Nyugat-Európa fővárosaiban. Példaként említette Bécset, ahol 80 százalékos, Rómát, vagy Párizst, ahol 68, illetve 51. Meg kell érteni, hogy ez nem fenntartható modell. Bármikor megtörténhet újra, hogy nem jönnek a külföldi turisták - mondta.

A fővárosi önkormányzat segítsége nélkül ebből a válságból nem fogunk tudni kilábalni - fogalmazott Guller Zoltán.

Kitért arra, hogy a kormány az ágazat számára számos segítő programot indított, az egyik a nulla százalékos kamatozású hitelprogram, a Széchenyi Turisztikai Kártya program. Ez a turisztikai szektorban tevékenykedő mikro-, kis- és közepes vállalkozások számára elérhető, szabadfelhasználású hitel, amelyre eddig közel 3 milliárd forintnyi kérelmet fogadtak be - ismertette.

Október 22-től a taxisok és a kisbuszos személyszállító vállalkozások is igénybe tudják venni. A tucatnyi elemből álló ágazati intézkedéscsomagból kiemelte a Széchenyi Kártya Programot, ami 2011-óta a magyar turizmus motorja. A kormány célja az volt a kártyával, hogy a magyar turizmusba 200 milliárd forint jusson. "Ebben jól állunk" - mondta, közölve: az idén az első 9 hónapban 17 százalékkal nőtt a feltöltés összege, a költéseké pedig közel 30 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Beszámolt arról is, hogy a Tourinform irodák megújítására kiírt, 450 millió forint keretösszegű pályázaton 22 vidéki Tourinform iroda felújítását támogatták.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo