Az MNB Pénzügyi Navigátor honlapján összeállított tematikus tartalmakból, a jegybank közösségi médiacsatornáin, a vármegyeszékhelyeken elérhető Pénzügyi Navigátor Tanácsadó irodákban, illetve az MNB Ügyfélszolgálatán is kapható segítség a bankszámlák kapcsán.
A csalási kísérletek közelmúltbeli megugrása miatt fontos, hogy az ügyfelek kiemelt figyelmet fordítsanak bankszámlájuk biztonságára is. A bankszámlák egyenlegváltozásairól (sms-ben vagy a mobilalkalmazás push üzeneteiben) mindig kérjenek értesítést, s gyanús tranzakciónál haladéktalanul értesítsék bankjukat. A bank soha semmilyen esetben nem kéri el a PIN kódunkat, vagy az online belépési adatainkat és nem kéri semmilyen program telepítését. Alapvető fontosságú a fizetési szokásokhoz illeszkedő vásárlási, készpénzfelvételi, vagy átutalási limitek beállítása, akár mobilapplikáción keresztül, illetve az internetes vagy papíralapú számlaértesítők folyamatos áttekintése is.
Célszerű emellett nem nyilvános helyen belépni az internetbanki rendszerbe, ha pedig ez mégis elkerülhetetlen, ne engedélyezzük, hogy a nyilvános számítógép elmentse a személyes adatainkat. Papíralapú tranzakcióknál figyelni kell arra, hogy a személyes adatokat tartalmazó iratokat kidobás előtt olvashatatlanná tegyük, s a tranzakciós bizonylatokat sem célszerű a bankfiókban, a kereskedelmi szolgáltatónál vagy az ATM közelében hagyni. A Kiberpajzs.hu oldalon további információ található a jellemző csalásokról és azok megelőzéséről. (Magyar Nemzeti Bank)