Minden második magyar előre készül a fűtési szezonra

A magyarok 53 százaléka számít még idén ősszel nagyobb extra kiadásra. A háztartások pénzügyeit a fűtési szezonra való felkészülés mellett a magasabb fizetéssel kecsegtető munkahelyváltási tervek határozzák meg, mely a 30 év alatti dolgozó generáció közel egyharmadát foglalkoztatja – derült ki a Cofidis Hitel Monitor friss reprezentatív kutatásából.

A hitelspecialista vállalat harmadik negyedéves felmérése során a szezonális költésekkel kapcsolatos várakozásokat vizsgálta. Az 1000 fős mintán végzett kutatás eredményei alapján a lakosságnak már kettőnél többször kell nagyobbra nyitni a pénztárcát az év során. Habár a legtöbben karácsonykor és a nyári szezonban lépik túl a szokásos havi keretüket, az őszi kiadások szintén megterhelik az amúgy is hiányos családi kasszát. A magyarok 53 százaléka számít még idén ősszel jelentős extra kiadásra: a legnagyobb tételeket a ruházati cikkek, az iskolakezdés, a lakásfelújítás, az utazás és az egészségügyi kezelések jelentik.

Már ketyeg a rezsióra!

A Cofidis Hitel Monitor felmérés rámutat: a magyarok mintegy negyede gondolja úgy, hogy a múlt évhez képest az idei fűtési szezonban többet kell majd kigazdálkodnia, átlagosan 124 ezer forinttal. Erre a lakosság több mint fele előre készül: takarékoskodik a rezsiszámlára (14 százalék), előre megvásárolja a tüzelőt (19 százalék), illetve már most is átalányt fizet (28 százalék).

Tudatos rezsicsökkentésre készül a következő egy évben a 18-69 évesek 62 százaléka. Ezen belül közel harmaduk úgy spórol majd, hogy alacsonyabb hőmérsékletre fűti fel a lakást, ötödük pedig energia- és víztakarékosabb háztartási gépeket, berendezéseket vásárol. Már az elmúlt évben is sokan próbáltak faragni a kiadásokon otthonuk modernizálásával: a magyarok 19 százaléka energiatakarékos világításra váltott, korszerű háztartási gépeket szereztek be (9 százalék), valamint jól szigetelő új nyílászárókra cserélték a régieket (8 százalék). Jól látszik, hogy slágerterméknek számítottak a háztartási gépek az elmúlt egy évben, ez a termékkör 42 százalékos részesedéssel vezeti az áruhitelcélok listáját.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo