Minden második magyar előre készül a fűtési szezonra

A magyarok 53 százaléka számít még idén ősszel nagyobb extra kiadásra. A háztartások pénzügyeit a fűtési szezonra való felkészülés mellett a magasabb fizetéssel kecsegtető munkahelyváltási tervek határozzák meg, mely a 30 év alatti dolgozó generáció közel egyharmadát foglalkoztatja – derült ki a Cofidis Hitel Monitor friss reprezentatív kutatásából.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hitelspecialista vállalat harmadik negyedéves felmérése során a szezonális költésekkel kapcsolatos várakozásokat vizsgálta. Az 1000 fős mintán végzett kutatás eredményei alapján a lakosságnak már kettőnél többször kell nagyobbra nyitni a pénztárcát az év során. Habár a legtöbben karácsonykor és a nyári szezonban lépik túl a szokásos havi keretüket, az őszi kiadások szintén megterhelik az amúgy is hiányos családi kasszát. A magyarok 53 százaléka számít még idén ősszel jelentős extra kiadásra: a legnagyobb tételeket a ruházati cikkek, az iskolakezdés, a lakásfelújítás, az utazás és az egészségügyi kezelések jelentik.

Már ketyeg a rezsióra!

A Cofidis Hitel Monitor felmérés rámutat: a magyarok mintegy negyede gondolja úgy, hogy a múlt évhez képest az idei fűtési szezonban többet kell majd kigazdálkodnia, átlagosan 124 ezer forinttal. Erre a lakosság több mint fele előre készül: takarékoskodik a rezsiszámlára (14 százalék), előre megvásárolja a tüzelőt (19 százalék), illetve már most is átalányt fizet (28 százalék).

Tudatos rezsicsökkentésre készül a következő egy évben a 18-69 évesek 62 százaléka. Ezen belül közel harmaduk úgy spórol majd, hogy alacsonyabb hőmérsékletre fűti fel a lakást, ötödük pedig energia- és víztakarékosabb háztartási gépeket, berendezéseket vásárol. Már az elmúlt évben is sokan próbáltak faragni a kiadásokon otthonuk modernizálásával: a magyarok 19 százaléka energiatakarékos világításra váltott, korszerű háztartási gépeket szereztek be (9 százalék), valamint jól szigetelő új nyílászárókra cserélték a régieket (8 százalék). Jól látszik, hogy slágerterméknek számítottak a háztartási gépek az elmúlt egy évben, ez a termékkör 42 százalékos részesedéssel vezeti az áruhitelcélok listáját.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo