Míg Magyarországon csökken, addig Romániában nő a kiskereskedelmi forgalom

Romániában a nyers adatok szerint 2 százalékkal, a naptárhatástól megtisztított érték szerint pedig 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az első tíz hónapban a tavalyi év azonos időszakához képest - közölte az országos statisztikai intézet (INS).

A vizsgált időszakban az élelmiszer, ital és dohánytermék forgalmazása nyers adatok szerint 3,4 százalékkal, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 3,7 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladásból származó árbevétel 3,7 százalékkal csökkent a 2022-es év első tíz hónapjában regisztrált adatokhoz képest.

Az életszínvonalat is jól tükrözi a kiskereskedelmi forgalom (Fotó: Pixabay)
Az életszínvonalat is jól tükrözi a kiskereskedelmi forgalom (Fotó: Pixabay)

Októberben a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatok szerint 1,8 százalékkal, míg a naptárhatással kiigazított érték szerint 1,4 százalékkal haladta meg a tavaly októberi szintet. Az idei év szeptemberéhez képest nyers adatok szerint 1,3 százalékkal bővült októberben a kiskereskedelmi forgalom, ami a szezonális és naptárhatás figyelembevételével 0,9 százalékos növekedésnek felel meg.

A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában 2021-hez viszonyítva. Idén az első negyedévben a növekedés még 5,2 százalékos volt, ami a második negyedév végéig 3 százalékra, a harmadik negyedév végéig pedig 2 százalékra lassult éves összevetésben. (MTI)

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo