Mi a helyzet a távközlési piacon?

A vezetékes hang szegmens visszaesőben, a vezetékes internet stagnál, míg a mobilszegmensben a legdinamikusabb növekedést a mobilinternet-kártyák piaca hozta - derül ki a Bellresearch legutóbbi felméréséből, melyben a távközlési szolgáltatásokra vonatkozó közvetlen előfizetéseket vizsgálta.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A távközlési piac zsugorodását továbbra is elsősorban a hangpiacok okozzák, de a vezetékes internet, illetve az adat szegmens is stagnáló, vagy enyhén csökkenő pályán van - derül ki a kutatásból. A Bellresearch megállapításai szerint a gazdasági-pénzügyi helyzet ráerősített a piac természetes folyamataira, de elsődlegesen nem kedvezőtlen környezet határozza meg az üzleti távközlési piac trendszerűségeit.

A felmérés azt is megállapította, hogy sem a teljes üzleti távközlési piac, sem a MT teljes csoport-szintű üzleti távközlési bevételének szerkezetében nem láthatóak markáns eltérések 2009 és 2010 között. A trendek azonban hosszabb távra visszatekintve kirajzolódnak: a bevételeken belül egyre kisebb részarányt képvisel a vezetékes hang; és bár a mobiltávközlési bevételek sem képesek bővülésre, a teljes piac, illetve a MT bevételi szerkezetében is a mobil egyre hangsúlyosabb komponens.

A részpiacok

A vezetékes hang szegmensben a PSTN előfizetések számának közel 6 százalékos zsugorodása, míg a VoIP hangcsatornák növekedése figyelhető meg. A vezetékes hangpiacon - access-alapon értelmezve - a Telekom pozíciói stagnáltak a 2009/2010-es terminusban.

A „vezetékes" internet piacon az előfizetések számának - statisztikai értelemben vett - stagnálását tapasztalták a kutatók; trendszerűen azonban a csökkenés jelei mutatkoznak meg. A folyamat a Bellresearch szerint a piac természetes telítődésével, illetve a mobil BB helyettesítő hatásával magyarázható.

A mobilszegmensben a legdinamikusabb növekedést a mobilinternet-kártyák piacán mérték, ahol a T-Mobile meg tudta őrizni 60% körüli részesedését. Ide kapcsolódik, hogy a mobil hang szegmensben sincs érdemi átrendeződés a szolgáltatók pozícióiban.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo