A távközlési piac zsugorodását továbbra is elsősorban a hangpiacok okozzák, de a vezetékes internet, illetve az adat szegmens is stagnáló, vagy enyhén csökkenő pályán van - derül ki a kutatásból. A Bellresearch megállapításai szerint a gazdasági-pénzügyi helyzet ráerősített a piac természetes folyamataira, de elsődlegesen nem kedvezőtlen környezet határozza meg az üzleti távközlési piac trendszerűségeit.
A felmérés azt is megállapította, hogy sem a teljes üzleti távközlési piac, sem a MT teljes csoport-szintű üzleti távközlési bevételének szerkezetében nem láthatóak markáns eltérések 2009 és 2010 között. A trendek azonban hosszabb távra visszatekintve kirajzolódnak: a bevételeken belül egyre kisebb részarányt képvisel a vezetékes hang; és bár a mobiltávközlési bevételek sem képesek bővülésre, a teljes piac, illetve a MT bevételi szerkezetében is a mobil egyre hangsúlyosabb komponens.
A részpiacok
A vezetékes hang szegmensben a PSTN előfizetések számának közel 6 százalékos zsugorodása, míg a VoIP
A „vezetékes" internet piacon az előfizetések számának - statisztikai értelemben vett - stagnálását tapasztalták a kutatók; trendszerűen azonban a csökkenés jelei mutatkoznak meg. A folyamat a Bellresearch szerint a piac természetes telítődésével, illetve a mobil BB helyettesítő hatásával magyarázható.
A mobilszegmensben a legdinamikusabb növekedést a mobilinternet-kártyák piacán mérték, ahol a T-Mobile meg tudta őrizni 60% körüli részesedését. Ide kapcsolódik, hogy a mobil hang szegmensben sincs érdemi átrendeződés a szolgáltatók pozícióiban.