Mi a helyzet a távközlési piacon?

A vezetékes hang szegmens visszaesőben, a vezetékes internet stagnál, míg a mobilszegmensben a legdinamikusabb növekedést a mobilinternet-kártyák piaca hozta - derül ki a Bellresearch legutóbbi felméréséből, melyben a távközlési szolgáltatásokra vonatkozó közvetlen előfizetéseket vizsgálta.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A távközlési piac zsugorodását továbbra is elsősorban a hangpiacok okozzák, de a vezetékes internet, illetve az adat szegmens is stagnáló, vagy enyhén csökkenő pályán van - derül ki a kutatásból. A Bellresearch megállapításai szerint a gazdasági-pénzügyi helyzet ráerősített a piac természetes folyamataira, de elsődlegesen nem kedvezőtlen környezet határozza meg az üzleti távközlési piac trendszerűségeit.

A felmérés azt is megállapította, hogy sem a teljes üzleti távközlési piac, sem a MT teljes csoport-szintű üzleti távközlési bevételének szerkezetében nem láthatóak markáns eltérések 2009 és 2010 között. A trendek azonban hosszabb távra visszatekintve kirajzolódnak: a bevételeken belül egyre kisebb részarányt képvisel a vezetékes hang; és bár a mobiltávközlési bevételek sem képesek bővülésre, a teljes piac, illetve a MT bevételi szerkezetében is a mobil egyre hangsúlyosabb komponens.

A részpiacok

A vezetékes hang szegmensben a PSTN előfizetések számának közel 6 százalékos zsugorodása, míg a VoIP hangcsatornák növekedése figyelhető meg. A vezetékes hangpiacon - access-alapon értelmezve - a Telekom pozíciói stagnáltak a 2009/2010-es terminusban.

A „vezetékes" internet piacon az előfizetések számának - statisztikai értelemben vett - stagnálását tapasztalták a kutatók; trendszerűen azonban a csökkenés jelei mutatkoznak meg. A folyamat a Bellresearch szerint a piac természetes telítődésével, illetve a mobil BB helyettesítő hatásával magyarázható.

A mobilszegmensben a legdinamikusabb növekedést a mobilinternet-kártyák piacán mérték, ahol a T-Mobile meg tudta őrizni 60% körüli részesedését. Ide kapcsolódik, hogy a mobil hang szegmensben sincs érdemi átrendeződés a szolgáltatók pozícióiban.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo