Mi a helyzet a távközlési piacon?

A vezetékes hang szegmens visszaesőben, a vezetékes internet stagnál, míg a mobilszegmensben a legdinamikusabb növekedést a mobilinternet-kártyák piaca hozta - derül ki a Bellresearch legutóbbi felméréséből, melyben a távközlési szolgáltatásokra vonatkozó közvetlen előfizetéseket vizsgálta.

A távközlési piac zsugorodását továbbra is elsősorban a hangpiacok okozzák, de a vezetékes internet, illetve az adat szegmens is stagnáló, vagy enyhén csökkenő pályán van - derül ki a kutatásból. A Bellresearch megállapításai szerint a gazdasági-pénzügyi helyzet ráerősített a piac természetes folyamataira, de elsődlegesen nem kedvezőtlen környezet határozza meg az üzleti távközlési piac trendszerűségeit.

A felmérés azt is megállapította, hogy sem a teljes üzleti távközlési piac, sem a MT teljes csoport-szintű üzleti távközlési bevételének szerkezetében nem láthatóak markáns eltérések 2009 és 2010 között. A trendek azonban hosszabb távra visszatekintve kirajzolódnak: a bevételeken belül egyre kisebb részarányt képvisel a vezetékes hang; és bár a mobiltávközlési bevételek sem képesek bővülésre, a teljes piac, illetve a MT bevételi szerkezetében is a mobil egyre hangsúlyosabb komponens.

A részpiacok

A vezetékes hang szegmensben a PSTN előfizetések számának közel 6 százalékos zsugorodása, míg a VoIP hangcsatornák növekedése figyelhető meg. A vezetékes hangpiacon - access-alapon értelmezve - a Telekom pozíciói stagnáltak a 2009/2010-es terminusban.

A „vezetékes" internet piacon az előfizetések számának - statisztikai értelemben vett - stagnálását tapasztalták a kutatók; trendszerűen azonban a csökkenés jelei mutatkoznak meg. A folyamat a Bellresearch szerint a piac természetes telítődésével, illetve a mobil BB helyettesítő hatásával magyarázható.

A mobilszegmensben a legdinamikusabb növekedést a mobilinternet-kártyák piacán mérték, ahol a T-Mobile meg tudta őrizni 60% körüli részesedését. Ide kapcsolódik, hogy a mobil hang szegmensben sincs érdemi átrendeződés a szolgáltatók pozícióiban.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo