Mi történik az albérletpiacon a negyedik hullámban?

A koronavírus negyedik hulláma eddig nem befolyásolta a budapesti albérletpiacot: az árak lassan emelkednek, és kezdenek eltűnni az egyhavi kaucióval kivehető lakások is – derül ki egy friss elemzésből. Októberben átlagosan 149 ezer forintot kértek a bérbeadók lakásukért, ami 5,6 százalékkal magasabb a tavalyi év azonos időszakánál. A keresleti oldalon még nagyobb a növekedés: a kiadó lakást nézők 139 ezer forintos októberi keresleti átlaga 9,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Miközben a számokra nincs jelentős hatással a negyedik hullám, a bérbeadás folyamatát jelentősen befolyásolja, hiszen mindenki törekszik a kevesebb közvetlen kontaktusra. Ez a helyzet pedig felértékeli a hirdetések hatékonyságának a szerepét.

Egyre jobban bírja a budapesti albérletpiac a koronavírushoz kapcsolódó kihívásokat, amit jól mutat, hogy amíg tavaly ősszel, a második hullám kezdetén szeptemberről októberre visszaestek az átlagos albérletárak, addig a negyedik hullám nem hozott ilyen változást idén ezekben a hónapokban. Ha pedig éves összehasonlításban nézzük az adatokat, határozott növekedést látunk: a tavaly októberi átlagos 141 ezer forintos bérleti díjjal szemben idén ugyanebben a hónapban 5,6 százalékkal többet, 149 ezer forintot kértek a bérbeadók kiadó ingatlanjukért – mutat rá legfrissebb elemzésében a Rentingo.com közösségi albérletkereső platform.

A keresleti oldal fizetőképessége még ennél is nagyobb mértékben, 9,3 százalékkal erősödött a tavalyi év azonos időszakához képest, így jelenleg a fővárosi bérlők átlagosan 139 ezer forint körüli összeget hajlandóak adni egy kiadó lakásért. Az is a piac stabilitását mutatja, hogy kezdenek eltűnni az egyhavi kaucióval bérelhető lakások: a kiadó ingatlanok alig 7 százalékára volt ez jellemző októberben, ami rekord alacsony értéknek számít.

Úgy tűnik tehát, hogy a budapesti ingatlanpiac ellenállóbbá vált a koronavírus-járvánnyal szemben, hiszen a járvány negyedik hulláma eddig legfeljebb lassította a bérletidíj-növekedést, látványos visszaesést azonban nem eredményezett. Ez nagyrészt azzal állhat összefüggésben, hogy az újabb hullám egyelőre nem járt olyan jelentős korlátozások bevezetésével, mint a korábbiak, az oktatás sem állt át online üzemmódra, és így a gazdaság sok más területéhez hasonlóan a kiadó lakások piacán is folyamatos a fizetőképes kereslet.

(Fotó: Pixabay)

Miközben a koronavírus újabb hulláma a keresleti és kínálati oldalakat nem, a lakáskiadás mikéntjét erősen befolyásolja. Ebben a helyzetben ugyanis mindenki arra törekszik, hogy lehetőség szerint csökkentse a közvetlen találkozások számát, ami az albérletkiadás- és keresés élethelyzetében is felértékeli az online felületek szerepét, valamint a hirdetés hatékonyságát. Minél tervezettebben és tudatosabban készíti el ugyanis valaki a saját hirdetését, annál hatékonyabban találja meg a potenciális bérlőit, és annál kevesebbszer kell feleslegesen megmutatnia a lakását. A Rentingo.com szakértője szerint az alábbi 3 tényezőre kell leginkább figyelni a kiadó lakás meghirdetésekor.

  1. Érdemes informatívan megfogalmazni az albérlethirdetést, vagyis részletesen, a valóságnak megfelelően bemutatni az ingatlant, és minőségi fotókkal, alaprajzzal illusztrálni.
  2. Fontos reálisan meghatározni a bérleti díjat, amihez segítséget nyújtanak az olyan interaktív térképek, mint például az alberletkalkulator.hu, amelyek körzetek szerint mutatják a környék aktuális bérleti díjait.
  3. Ellenőrzött, regisztrációhoz kötött platformon érdemes hirdetni, ahol bérbeadó és bérlő is saját profillal mutatkozik be, és lehetőség van bizonyos mértékig megismerni egymást, illetve chaten egyeztetni a részleteket.
Ezekkel az alapvető lépésekkel szűkíthető a potenciális bérlők köre, így végül valóban csak a komoly érdeklődők nézik majd meg a kiadó ingatlant, az albérletpiac nézelődő „turistáinak” nem kell megmutatni feleslegesen a lakást – tanácsolja a Rentingo.com.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo