Mi történik az albérletpiacon a negyedik hullámban?

A koronavírus negyedik hulláma eddig nem befolyásolta a budapesti albérletpiacot: az árak lassan emelkednek, és kezdenek eltűnni az egyhavi kaucióval kivehető lakások is – derül ki egy friss elemzésből. Októberben átlagosan 149 ezer forintot kértek a bérbeadók lakásukért, ami 5,6 százalékkal magasabb a tavalyi év azonos időszakánál. A keresleti oldalon még nagyobb a növekedés: a kiadó lakást nézők 139 ezer forintos októberi keresleti átlaga 9,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Miközben a számokra nincs jelentős hatással a negyedik hullám, a bérbeadás folyamatát jelentősen befolyásolja, hiszen mindenki törekszik a kevesebb közvetlen kontaktusra. Ez a helyzet pedig felértékeli a hirdetések hatékonyságának a szerepét.

Egyre jobban bírja a budapesti albérletpiac a koronavírushoz kapcsolódó kihívásokat, amit jól mutat, hogy amíg tavaly ősszel, a második hullám kezdetén szeptemberről októberre visszaestek az átlagos albérletárak, addig a negyedik hullám nem hozott ilyen változást idén ezekben a hónapokban. Ha pedig éves összehasonlításban nézzük az adatokat, határozott növekedést látunk: a tavaly októberi átlagos 141 ezer forintos bérleti díjjal szemben idén ugyanebben a hónapban 5,6 százalékkal többet, 149 ezer forintot kértek a bérbeadók kiadó ingatlanjukért – mutat rá legfrissebb elemzésében a Rentingo.com közösségi albérletkereső platform.

A keresleti oldal fizetőképessége még ennél is nagyobb mértékben, 9,3 százalékkal erősödött a tavalyi év azonos időszakához képest, így jelenleg a fővárosi bérlők átlagosan 139 ezer forint körüli összeget hajlandóak adni egy kiadó lakásért. Az is a piac stabilitását mutatja, hogy kezdenek eltűnni az egyhavi kaucióval bérelhető lakások: a kiadó ingatlanok alig 7 százalékára volt ez jellemző októberben, ami rekord alacsony értéknek számít.

Úgy tűnik tehát, hogy a budapesti ingatlanpiac ellenállóbbá vált a koronavírus-járvánnyal szemben, hiszen a járvány negyedik hulláma eddig legfeljebb lassította a bérletidíj-növekedést, látványos visszaesést azonban nem eredményezett. Ez nagyrészt azzal állhat összefüggésben, hogy az újabb hullám egyelőre nem járt olyan jelentős korlátozások bevezetésével, mint a korábbiak, az oktatás sem állt át online üzemmódra, és így a gazdaság sok más területéhez hasonlóan a kiadó lakások piacán is folyamatos a fizetőképes kereslet.

(Fotó: Pixabay)

Miközben a koronavírus újabb hulláma a keresleti és kínálati oldalakat nem, a lakáskiadás mikéntjét erősen befolyásolja. Ebben a helyzetben ugyanis mindenki arra törekszik, hogy lehetőség szerint csökkentse a közvetlen találkozások számát, ami az albérletkiadás- és keresés élethelyzetében is felértékeli az online felületek szerepét, valamint a hirdetés hatékonyságát. Minél tervezettebben és tudatosabban készíti el ugyanis valaki a saját hirdetését, annál hatékonyabban találja meg a potenciális bérlőit, és annál kevesebbszer kell feleslegesen megmutatnia a lakását. A Rentingo.com szakértője szerint az alábbi 3 tényezőre kell leginkább figyelni a kiadó lakás meghirdetésekor.

  1. Érdemes informatívan megfogalmazni az albérlethirdetést, vagyis részletesen, a valóságnak megfelelően bemutatni az ingatlant, és minőségi fotókkal, alaprajzzal illusztrálni.
  2. Fontos reálisan meghatározni a bérleti díjat, amihez segítséget nyújtanak az olyan interaktív térképek, mint például az alberletkalkulator.hu, amelyek körzetek szerint mutatják a környék aktuális bérleti díjait.
  3. Ellenőrzött, regisztrációhoz kötött platformon érdemes hirdetni, ahol bérbeadó és bérlő is saját profillal mutatkozik be, és lehetőség van bizonyos mértékig megismerni egymást, illetve chaten egyeztetni a részleteket.
Ezekkel az alapvető lépésekkel szűkíthető a potenciális bérlők köre, így végül valóban csak a komoly érdeklődők nézik majd meg a kiadó ingatlant, az albérletpiac nézelődő „turistáinak” nem kell megmutatni feleslegesen a lakást – tanácsolja a Rentingo.com.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo