Mi lesz a sikeres eladás kulcsa jövőre az ingatlanpiacon?

Az októberi értékesítési adatok alapján tovább lassul az ingatlanpiac, az érdeklődők számára felértékelődött az energetikai paraméterek fontossága, miközben egyre több a korszerűsítésre szoruló ingatlan a kínálatban. A 2021-ben beadott energetikai tanúsítványok alapján a legmagasabb arányú a CC, vagyis a „korszerű” ingatlanok kategóriája volt, de az ingatlanok több mint 40 százaléka még az „átlagos” szintet sem érte el. A Duna House szakértői szerint ritka az eladhatatlan ingatlan, a hirdetési folyamat elején elkészíttetett energetikai tanúsítvány és a jó árazás lehet a siker kulcsa a jövőben. Lengyelországban egy most tervezett szabályozás alapján, már éppen ezért az eladási folyamat nulladik lépésétől kötelező lesz az energetikai tanúsítvány.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A bizonytalan gazdasági környezet, az energiaválság és a rezsicsökkentés eltörlése formálja az ingatlanpiacot, az érdeklődők számára minden eddiginél fontosabbá váltak az ingatlanok energetikai paraméterei. A csökkenő kereslet középpontjába az alacsonyabb fenntartási költségekkel rendelkező házak és lakások kerültek, miközben a kínálati oldalon egyre gyarapodik a piacra bocsátott kihasználatlan, valamint a korszerűtlenebb, magasabb energiafelhasználású otthonok száma, amelyektől a megváltozott piaci környezetben egyre nehezebben tudnak megválni tulajdonosaik.

„Az átalakulás a vevőjelöltek és az eladók számára is nehezített helyzetet teremt, így mindkét szereplő számára felértékelődik az ingatlanpiaci jártasság és a szakmai támogatás szerepe az értékesítés során.” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője. 

„Az otthonfelújítási támogatás és a kamattámogatott hitel számos tulajdonost ment meg korszerűtlen otthonának feladásától, de sokan döntenek nagyobb volumenű felújítás helyett az eladás mellett. A Duna House értékesítőinek tapasztalatai alapján a tudatos eladó két irány közül választhat a jelenlegi piacon. Kivár és a komoly érdeklődők számára a magasabb hirdetési árból hagy tágasabb teret az alkura vagy szakértő segítségével már eleve úgy alakítja az irányárat, hogy az kedvező vételként hamar új tulajdonosra találjon” – folytatta a szakértő.



Az ingatlanvásárlók körében a támogatás ellenére sem emelkedett meg a felújítandó otthonokat keresők aránya. 2022 októberében a Duna House Barométer adatai szerint a szeptemberi adatokhoz képest Budapest kivételével – ahol 4 százalékponttal többen vállalkoztak felújításra – az ország minden területén csökkent vagy stagnált az értékesített, felújítandó ingatlanok aránya. A legkeresettebb állapot a fővárosban és Pest megyében a nagyon jó kategória, míg Kelet- és Nyugat-Magyarországon a jó állapotú ingatlanokkal is megelégszenek a vevők, akik számára a rezsicsökkentés eltörlése óta, hiteles információk hiányában egyre nehezebb a választás. Hiába kérik be az eladótól az elmúlt hónapok rezsiszámláit, azokból maximum a fogyasztás mértékére tudnak valamelyest következtetni, de minden háztartás más, ráadásul az enyhe időjárás miatt a tulajdonosok még mindig nem kapták meg a téli fogyasztás alapján készült emelt összegű számlákat sem.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo