Mennyivel drágult az élet egy év alatt?

Szeptemberben az egyhavi átlagos fogyasztóiár-csökkenés 0,1% volt. 2009 szeptemberhez viszonyítva az árak 3,8%-kal növekedtek. Az első kilenc hónapban átlagosan 5,1%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

1 hónap alatt - 2010. augusztushoz viszonyítva - az élelmiszerek árai 0,4%-kal csökkentek, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 7,7%-os árcsökkenése és a többi élelmiszer 0,8%-os átlagos árnövekedése következtében. Növekedett a liszt (15,3%), az étolaj (4,7%), a sajt (2,2%), a cukor és a szalámi, szárazkolbász, sonka (1,5-1,5%), a tej (1,4%) és a kenyér (1,3%) ára. Árcsökkenés volt megfigyelhető a párizsi, kolbász (1,7%) és a száraztészta (1,3%) esetében.

A legnagyobb mértékben a ruházkodási cikkek drágultak (3,6%), a szezonváltás következtében. Emelkedtek az egyéb cikkek árai is, 0,4%-kal, ezen belül a járműüzemanyagok ára 0,7%-kal nőtt. Szintén áremelkedés volt megfigyelhető a szeszes italok, dohányáruk (0,3%) és a háztartási energia (0,2%) körében. A tartós fogyasztási cikkek ára nem változott egy hónap alatt. A szolgáltatások árai az átlaghoz képest nagyobb mértékben csökkentek (0,8%), ezen belül az üdülési szolgáltatások átlagosan 10,7%-kal lettek olcsóbbak.

Az elmúlt egy évben

12 hónap alatt, 2009. szeptemberhez viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 3,9%-kal emelkedtek. Ezen belül nőtt az idényáras élelmiszerek (36,3%) és a sajt (10,3%) ára. Árcsökkenés következett be a cukor (8,1%), a péksütemények (5,7%), a sertészsiradék (5,0%), a sertéshús (4,7%) és a tojás (3,6%) esetében. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 6,3%-kal növekedett az egyéb cikkek ára, ezen belül a járműüzemanyagok ára 15,9%-kal, a gyógyszerek, gyógyáruké 4,5%-kal nőtt.

Szintén átlag felett drágultak a szeszes italok, dohányáruk (5,8%) és a háztartási energia (5,5%), ez utóbbin belül a vezetékes gáz ára 13,6%-kal nőtt, a távfűtésé 10,7%-kal csökkent. Átlag alatti áremelkedés volt megfigyelhető a szolgáltatások körében (3,1%), ezen belül a távolsági utazás 12,8, a szemétszállítás 5,4 a helyi tömegközlekedés 5,0%-kal drágult. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 2,9%-kal, a ruházkodási cikkekért 0,5%-kal kellett kevesebbet fizetni, mint egy évvel ezelőtt.

Uniós adatok
Az EU 27 tagországában 2010. augusztusban a fogyasztói árak a harmonizált adatok szerint átlagosan 2,0%-kal voltak magasabbak, mint 2009. augusztusban. Árcsökkenés volt megfigyelhető többek között Írországban (1,2%) és Lettországban (0,4%), a legnagyobb áremelkedést pedig Romániában (7,6%) és Görögországban (5,6%) mérték.

Véleményvezér

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo