Mégis mennyi egy Suzuki kötelezője? Mutatjuk!

A kötelező felelősségbiztosítási átlagdíjak visszafogottan, 3 százalékkal nőttek az idén az első kilenc hónapban. A cascóbiztosításoknál viszont 20 százalékos drágulás látható - közölte saját adatai alapján a Netrisk. Kiderült az is, hogy a leggyakoribb autók, például a Suzukik, Opelek és Toyoták esetében hol tartanak az átlagdíjak.

Mérsékelten, az inflációnál alacsonyabb mértékben drágultak az idei év első kilenc hónapjában a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb). A kérdéses időszakban a Netrisknél megkötött kötelezőknél 59 ezer forint volt az éves átlagdíj, szemben az előző év azonos időszakára jellemző 58 ezer forint alatti értékkel.

„Ez kevesebb mint 3 százalékos díjemelkedést jelent, ami elmarad az év első nyolc hónapjában még 3,7 százalékos inflációtól. A visszafogott drágulásban szerepet játszik az, hogy sok autós szintet lépett, azaz kedvezőbb lett a bonus-malus besorolása. Emellett a biztosítók közötti verseny, valamint az autósok tudatossága is lényeges tényező ebből a szempontból. Azaz a legkedvezőbb díjat kínáló biztosítót választják” - mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

A szakember hozzátette, hogy jelentősen, 22 százalékkal 478 ezer fölé nőtt a megkötött kötelező biztosítások száma éves szinten. 

Számottevő díjemelkedés a cascónál

A cascodíjak esetében már más a helyzet. A Netrisk adatai szerint január és szeptember vége között megkötött szerződések éves átlagdíja közel 172 ezer forint volt. Ez pedig 20 százalékkal meghaladja az egy évvel korábbi szintet.

A drágulás Besnyő Márton szerint részben magyarázható a szervizelési költségek növekedésével, de ugyancsak hozzájárult a cascodíjak emelkedéséhez, hogy az új autók ára is emelkedett. Augusztusban - a hivatalos KSH-adatok szerint - például 6,6 százalékkal magasabb volt az új autók ára, mint egy évvel korábban. Márpedig cascót leginkább az új vagy fiatal, néhány éves autókra kötnek a tulajdonosok.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo