Megállíthatatlan az elektromos autók térnyerése

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jelentés összeállítói szerint ez dominóhatást válthat ki, ami a beszállító gyárak bezárását is kiválthatja. Ez pedig újra írhatja az amerikai és az európai autógyártási térképet: azok az országok, ahol alacsonyak a költségek, az autóipari gyártási kapacitás és ellátási lánc fő csomópontjaivá válhatnak.

A jövő elkezdődött
A jövő elkezdődött
Fotó: Depositphotos
Pedro Pacheco, a Gartner alelnöke azt mondta, hogy a szoftver és a villamosítás továbbra is az autóipar átalakulásának két fő mozgatórugója marad. Idén azonban az autógyártóknak bizonytalanságokkal kell szembenézniük a károsanyag-kibocsátási szabályokkal, továbbá a Kína és a Nyugat közötti növekvő kereskedelmi feszültségekkel kapcsolatban, különösen az elektromos járművek piacán.

A jelentés szerint a kínai autógyártók versenyelőnyben vannak a szoftverek és a villamosítás terén, ezzel képessé váltak arra, hogy fejlett, megfizethető elektromos járműveket kínáljanak.

A növekvő kereskedelmi korlátok azonban csökkenthetik ezt az előnyt, korlátozzák a versenyképes elektromos járművek kínálatát a fogyasztóknak.

A Gartner azzal számol, hogy a kínai márkák üzemeket vásárolhatnak a kereskedelmi akadályok leküzdése érdekében, vagy új gyárakat nyithatnak az alacsonyabb költségű európai országokban és szabadkereskedelmi partnereknél, mint például Marokkó vagy Törökország, hogy fenntartsák a versenyképes árakat.

A Gartner arra számít, hogy az elektromos buszok, személygépkocsik, kisteherautók és nehéz teherjárművek szállítása idén összességében 17 százalékkal nő.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo