Megállíthatatlan a britek autóvásárlási kedve

Nagy-Britanniában 8,2 százalékkal, 142 ezer 876-ra nőtt az új autók eladása januárban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már a másfél éve minden hónapban emelkedést jegyeztek fel - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján közzétett adatokból.

A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 10,1 százalékkal, 9348-ra csökkent, piaci részesedésük az eladásokból 6,5 százalékra zsugorodott a tavaly januári 7,9 százalékról.

Idén januárban 81 ezer 905 új benzinüzemű autót adtak el, ez 7,5 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk ugyanakkor 57,7 százalékról 57,3 százalékra zsugorodott.

Beköszöntött a brit autókereskedelem aranykorszaka (Fotó: Pixabay)
Beköszöntött a brit autókereskedelem aranykorszaka (Fotó: Pixabay)

A hibrid hajtású (HEV) autókból 18 ezer 744 talált vevőre a múlt hónapban, 1,2 százalékkal kevesebb éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig a tavaly januári 14,4 százalékról 13,1 százalékra mérséklődött. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 31,1 százalékkal, 11 ezer 944-re nőtt éves szinten, piaci részesedésük 6,9 százalékról 8,4 százalékra emelkedett. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) száma 21 százalékkal, 20 ezer 935-re nőtt, piaci részesedésük a tavaly januári 13,1 százalékról 14,7 százalékra emelkedett.

Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán januárban a három legkeresettebb új autótípus a Kia Sportage (4239), a Ford Puma (4201) és a Nissan Qashqai (4008) volt.

Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.

Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 903 ezer új autót adtak el, 17,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az eladások tavalyi növekedése ellenére az értékesített új autók száma még mindig 17,7 százalékkal elmaradt a világjárvány előtti szinttől.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo