Még mindig piacvezető a Suzuki

13.859 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 12,43 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2022-ben. A márka elsősorban a két hazai gyártású modellnek, a Vitarának és S-CROSS-nak köszönhetően immár hetedik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést. Megváltozott a tendencia: az S-CROSS volt 2022-ben a legnépszerűbb modell, ebből regisztrálták a legtöbbet az újautók piacán.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az iparág teljesítményét és értékesítési darabszámait nagymértékben befolyásolta a félvezető hiány. A tavalyi eredményekhez képest átlagosan éves szinten 8,54 százalékos csökkenéssel zárt az újautó piac. A Magyar Suzuki beszállítóival egész évben folyamatosan figyelte, illetve elemezte a piaci helyzetet. Elektronikai alkatrész beszállítóival rugalmasan alkalmazkodva a szituációhoz azon dolgozott, hogy gyártásának ellátása folyamatos legyen.

A megújult Vitara (Fotó: Suzuki)
A megújult Vitara (Fotó: Suzuki)

Ennek is köszönhetően 13.859 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon 2022-ben a Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint. Az összes forgalomba helyezett személyautó (111.524 db) 12,43 százaléka Suzuki volt a tavalyi évben. Bár év közben voltak olyan hónapok, amikor nem az esztergomi gyártóvállalat modellje vezette a listát, az év végi összesítések alapján – a globális chiphiány ellenére - 2016 óta sorozatban hetedszer is megtartotta piacvezető pozícióját a hazai piacon 2022-ben. Ez egyben azt is jelenti, hogy a márka az esztergomi gyártás megkezdése óta 20. alkalommal végzett az első helyen a magyar személygépkocsi piacon.

Már a teljes hibrid paletta elérhető a kínálatban

A két esztergomi modell gyakorlatilag egymással versenyzett 2022-ben, de év végére megváltozott az eddig tapasztalt tendencia: az S-CROSS nyerte a népszerűségi versenyt a Suzukik körében. Mindkettő modell bekerült a TOP3-as mezőnybe és megnyerte saját kategóriáját, az alsó-középkategóriát (7.187 db S-CROSS, 26,36 százalékos piaci részesedés), illetve az SUV városi-szabadidő kategóriát (5.509 db Vitara, 23,12 százalék piaci részesedés) a 2022. január 1-je és december 31-e közötti regisztrációk alapján.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo