Még mindig piacvezető a Suzuki

13.859 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 12,43 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2022-ben. A márka elsősorban a két hazai gyártású modellnek, a Vitarának és S-CROSS-nak köszönhetően immár hetedik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést. Megváltozott a tendencia: az S-CROSS volt 2022-ben a legnépszerűbb modell, ebből regisztrálták a legtöbbet az újautók piacán.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az iparág teljesítményét és értékesítési darabszámait nagymértékben befolyásolta a félvezető hiány. A tavalyi eredményekhez képest átlagosan éves szinten 8,54 százalékos csökkenéssel zárt az újautó piac. A Magyar Suzuki beszállítóival egész évben folyamatosan figyelte, illetve elemezte a piaci helyzetet. Elektronikai alkatrész beszállítóival rugalmasan alkalmazkodva a szituációhoz azon dolgozott, hogy gyártásának ellátása folyamatos legyen.

A megújult Vitara (Fotó: Suzuki)
A megújult Vitara (Fotó: Suzuki)

Ennek is köszönhetően 13.859 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon 2022-ben a Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint. Az összes forgalomba helyezett személyautó (111.524 db) 12,43 százaléka Suzuki volt a tavalyi évben. Bár év közben voltak olyan hónapok, amikor nem az esztergomi gyártóvállalat modellje vezette a listát, az év végi összesítések alapján – a globális chiphiány ellenére - 2016 óta sorozatban hetedszer is megtartotta piacvezető pozícióját a hazai piacon 2022-ben. Ez egyben azt is jelenti, hogy a márka az esztergomi gyártás megkezdése óta 20. alkalommal végzett az első helyen a magyar személygépkocsi piacon.

Már a teljes hibrid paletta elérhető a kínálatban

A két esztergomi modell gyakorlatilag egymással versenyzett 2022-ben, de év végére megváltozott az eddig tapasztalt tendencia: az S-CROSS nyerte a népszerűségi versenyt a Suzukik körében. Mindkettő modell bekerült a TOP3-as mezőnybe és megnyerte saját kategóriáját, az alsó-középkategóriát (7.187 db S-CROSS, 26,36 százalékos piaci részesedés), illetve az SUV városi-szabadidő kategóriát (5.509 db Vitara, 23,12 százalék piaci részesedés) a 2022. január 1-je és december 31-e közötti regisztrációk alapján.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo