Csütörtöktől több fontos változással kell számolniuk a bankszámla-tulajdonosokkal. Ezek egy része kedvezően érinti majd őket, de olyan is van, ami előbb-utóbb a zsebükre megy.
Újabb fegyvert vetnek be az online csalások ellen
Augusztus 1-től újfajta bejelentési, zárolási eljárást vezetnek annak érdekében, hogy a visszaélést elszenvedő ügyfelek elcsalt pénzét sikerüljön időben blokkolni és ezáltal visszaszerezni. A csalás észlelését követően az ügyfél vagy a nyomozó hatóság – a már továbbított pénzösszegek felfüggesztése érdekében – értesíti az ügyfél bankszámláját vezető szolgáltatót.
Ezt követően a számlavezető tájékoztatja annak a pénzforgalmi szolgáltatóját, akinek a károsult átutalta a pénzt. Az értesítésben szerepelnie kell a fizető fél nevének, számlaszámának, a fizetési művelet kedvezményezettjének nevének, számlaszámának, a fizetési művelet pénznemének, összegének és időpontjának. Ezzel párhuzamosan a pénzforgalmi szolgáltatók bejelentést tesznek a NAV-nál működő pénzügyi információs egységnek (FIU-nak), valamint adott esetben a számlákat is felfüggesztik.
Ha ez a módszer működik, az online csalások visszaszorulhatnak. Az idő azonban fontos tényező, aki késlekedve értesíti a bankját a visszaélésről, annak a pénzét már nehéz lesz visszaszerezni. Nem szabad napokat, órákat várni, minden perc számít, hiszen ma már egy átutalás 5 másodpercen belül végbemegy, vagyis a csalók által átutalt összeget néhány percen belül akár egy ATM-en keresztül készpénzben ki is vehetik.